بازار متفاوت با عرضه صف‌های خرید

گروه بورس- علیرضا باغانی: عرضه بخشی از صف خرید دو نماد فولاد خوزستان و فولاد مبارکه فضای متعادلی را در بازار حاکم کرد.

روز گذشته نزدیک به ۱۵میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان عرضه شد که در پی این اتفاق، صف خرید این نماد به ۶۷میلیون سهم رسید، این در حالی است که صف فروش مس بر سطح ۲۶میلیون سهم رسید. از سویی دیگر صف فروش گل گهر در سطح حجم مبنا و تا ۶۰۰هزار سهم جمع‌آوری شد.

بانک کارآفرین نیز قبل از توقف نماد، معاملات پرحجمی را تجربه کرد، سهام بانک پارسیان هم درصد منفی از سوی برخی از شخصیت‌های حقوقی حمایت و خریداری شد.

تعدیل مثبت «وتوس»

گفته‌های بازار: در بازار شایع شده که نماد توس گستر به زودی به منظور تعدیل بیش از ۱۰درصدی EPS متوقف می‌شود.

شنیده‌های ما: براساس شنیده‌های ما از شرکت، شاید پیش‌بینی درآمد هر سهم توس گستر با تعدیل مواجه شود، اما به طور قطع این تعدیل بالای ۱۰درصد نیست و نماد به منظور انجام این تعدیل متوقف نخواهد شد.

باز هم تغییر کاربری برج ظفر

گفته‌های بازار: در بازار شایعاتی از انجام تغییر کاربری برج ظفر متعلق به شرکت نوسازی ساختمان تهران از مسکونی به اداری سخن گفته می‌شود.

می‌گویند در صورت نهایی شدن این امر ارزش هر متر مربع از این پروژه مبلغ ۸میلیون تومان خواهد بود.

شنیده‌های ما: در تماس خبرنگار ما با امور فروش شرکت مزبور از تغییر کاربری پروژه مزبور ابراز بی‌اطلاعی شده، اما ظاهرا بخش عمده‌ای از واحدهای برج ظفر پیش از این با کاربری مسکونی فروخته شده است.

«شطیف» ما پول داریم

گفته‌های بازار: همزمان با انتشار خبرهایی مبنی‌بر اینکه سرمایه‌گذاری سایپا برای پرداخت بخش نقدی معامله مس مشکلاتی دارد، خبرهایی مبنی‌بر اینکه منابع مالی لازم جهت خرید ۳درصد از سهام مس از پیش تامین شده است، به گوش می‌رسد.

شنیده‌ها ما: براساس شنیده‌های ما از سرمایه‌گذاری سایپا، این شرکت بخش نقدی معامله سهام مس را که بالغ‌بر ۳۰میلیارد تومان است را قبلا تهیه کرده بوده است و از نظر پرداخت بخش نقدی معامله مشکلی ندارد. پرداخت مابقی این معامله ۱۵۰میلیارد تومانی هم به صورت وام بوده و سایپا برای پرداخت آن مشکلی ندارد.

سرمایه‌گذاری سایپا می‌گوید: پرتفوی ما هم یکی از نقدشونده‌ترین پرتفوهای بازار بوده و تاکنون مشکلی از این بابت نداشته است.نگاه سرمایه‌گذاری سایپا به سهام مس به عنوان یکی از سهم‌های‌ ارزنده بازار است.

پیش‌بینی‌های جدید قند هگمتان

گفته‌های بازار: همزمان با توقف نماد قند هگمتان در بازار شایع شده که این شرکت پیش‌بینی سود ۸۶ خود را هزار و ۳۰۰ریال اعلام نموده است. همچنین EPS سال ۸۷ شرکت ۷۰۰ریال برآورد می‌شود.

شنیده‌های ما: بر اساس اخبار غیررسمی رسیده، هیات‌مدیره قند هگمتان احتمالا چنین پیش‌بینی سودی را به بورس اعلام خواهد کرد، اما هنوز چیزی قطعی نشده است.