گروه بورس- شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اعمال تعدیل مثبت جدیدترین سود هر سهم را اعلام کرد.

بر اساس گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سود خالص هر سهم شرکت بورس ۲۰ریال افزایش یافته و از ۲۰۲‌ریال به ۲۲۲‌ریال رسیده است. با توجه به این افزایش سود از سوی دیگر این شرکت اعلام کرد، پیش بینی سود تقسیمی‌نیز از ۱۵۰‌ریال به ۱۶۵‌ریال افزایش یافته است.

شرکت سهامی‌بورس با سرمایه ۱۵‌میلیارد تومانی از اواخر سال گذشته در راستای اجرای قانون بازار تشکیل شده است و به عنوان بالاترین رکن اجرایی بازار سرمایه انجام وظیفه می‌کند.

شرکت بورس امسال با پذیرش ۲۴ شرکت، ۲۰‌درصد سود می‌دهد

همچنین به گزارش فارس شرکت سهامی ‌بورس، اهداف کیفی و کمی‌برای سال ۸۶ را در ۱۳ بند اعلام کرد.

براین اساس انسجام و کارایی بازار، جلب اطمینان سرمایه‌گذاران و عموم مردم و منافع سایر گروه‌ها‌، کاهش ریسک‌، ارتقای کمی ‌و کیفی بازار سرمایه‌، ایجاد زمینه لازم برای جذب سرمایه‌های خارجی، استقرار سیستم یکپارچه مدیریت و برنامه‌ریزی نیروی انسانی و ارزیابی عملکرد کارکنان و تجزیه و تحلیل ارزش فرآیندها و پیاده‌سازی سیستم مدیریت هزینه از جمله اهداف کیفی شرکت بورس در سال ۸۶ است.

همچنین پذیرش و معامله حداقل یک ابزار مالی جدید در بورس‌، پذیرش ۲۴ شرکت جدید شامل شرکت‌های مشمول اصل ۴۴ و بخش عمومی‌و خصوصی‌، تلاش جهت افزایش ارزش بازار به میزان ۵۰درصد، افزایش گردش معاملات حداقل به میزان ۲۰درصد و کسب ۲۰‌درصد بازدهی برای سهامداران از اهداف کمی‌ شرکت بورس است.

براساس این گزارش، مبانی و مفروضات این برنامه‌ها با عنایت به اهداف کلان، برنامه‌های عملیاتی مدنظر قرار گرفته است که از آن جمله مصوبات سازمان بورس اوراق و بهادار و هیات مدیره در خصوص نرخ کارمزد معاملات و ارائه خدمات‌، پیش‌بینی درآمد کارمزد معاملات براساس واقعی دو ماه خرداد و تیرماه با فرض افزایش ۲۰‌درصدی در حجم معاملات نسبت به سال ۱۳۸۵ و افزایش ۱۰‌درصدی در کارمزد معاملات در ۸ ماه مرداد الی اسفند ماه نسبت به ۴ ماه ابتدای سال است.

همچنین پیش‌بینی هزینه‌ها براساس عملکرد واقعی ۴ ماه اول سال و با در نظر گرفتن آخرین وضعیت تعدیل نیروی انسانی و آیین‌های استخدامی‌و حقوق و مزایای کارکنان در نظر گرفته شده و موضوع خرید ساختمان به مبلغ ۱۰‌میلیارد تومان در شهریور ماه سال جاری و محاسبه استهلاک‌، پیش‌بینی هزینه‌های احتمالی برای تالارها بابت تمدید قراردادها و افزایش هزینه‌ اجاره و هزینه‌های مرتبط با خرید و تعمیر و نگهداری دارایی ثابت و تقسیم سود نقدی به مبلغ ۱۶۵‌ریال بین سهامداران به ازای هر سهم، که معادل نرخ سود اوراق مشارکت است از دیگر مبانی و مفروضات این برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.