گروه بورس- در مطلب تکنیکال این شماره نمودارهای قیمت سه نماد فولاد آلیاژی، بانک صادرات و خاک چینی مورد بررسی قرار گرفته است. صف خرید بدون عرضه «فولاژ»، معاملات پرحجم و عرضه‌های سنگین در نماد صادرات و تقاضای خرید در نماد «کچینی» از مهم‌ترین دلایل نگاه تکنیکال به این سه سهم است تا روند آینده این نمادها را در نمودار بررسی کنیم. فولاژ:
حرکت‌های ریزشی قیمت سهم در یک کانال نزولی ترسیم شده است. خط روند نزولی طی هفته جاری به سمت بالا شکسته شده و نشانگر پتانسیل افزایش قیمت طی روز‌های آتی است. واضح است برگشت مجدد قیمت (کاهش قیمت) روی خط روند ترسیم شده موقعیت ورود بهتری به خریداران خواهد داد. هدف اولیه قیمت در کوتاه مدت محدوده ۵۴۰ تومان و سپس در صورت حمایت بازار تا محدوده ۵۹۰ تومان به عنوان سقف لمس شده پیشین خواهد بود.

وبصادر:
شیب و فشار ریزش‌های قیمتی در سهم بانک صادرات رو به کاهش رفت و در برخورد به خط روند صعودی با افزایش علاقه‌مندان به خرید تغییر جهت به سمت بالا را در فاز حرکتی مشاهده کردیم تا جایی که روز گذشته به سمت صف خرید شدن نیز پیش رفت. در کوتاه‌مدت یک افزایش 10 تا 15 درصدی را تا حداقل محدوده 130 تومان در وبصادر شاهد خواهیم بود.

کچینی:
روند حرکت قیمت سهم در شرکت خاک چینی ایران تشکیل یک مثلث افزایشی را داده است. روز گذشته با شکست خط بالایی پتانسیل افزایش‌های بیشتر در سهم مشاهده شد. افزایش حجم معاملات طی دو روز گذشته نیز می‌تواند تایید کننده وضع موجود و تثبیت کننده تغییر فاز قیمتی در بازار این سهم باشد. هدف کوتاه مدت برای سهم دستیابی به محدوده 1250 تومان است.

تهیه و تنظیم: احسان حاجی
Ehsanhaa@yahoo.com