گروه بورس- بازار فرابورس ایران پس از بازاری منفی در روز یکشنبه، روز گذشته را با جوی مثبت به اتمام رساند، به طوری که شاخص آیفکس در پایان بیست‌وسومین روز از دی‌ماه، رشد 30/26 واحدی را به ثبت رساند. بر این اساس دیروز در بازار فرابورس 159 میلیون و 655 هزار سهم به ارزش یک هزار و 45 میلیارد و 585 ریال در 23 هزار و 139 دفعه مورد معامله قرار گرفت.
اما آنچه که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص داشت معاملات صورت گرفته در نماد شرکت‌های پتروشیمی جم، میدکو، پتروشیمی مارون، زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد صبانور و پتروشیمی خراسان بود.
روز گذشته بیشترین افزایش قیمت از آن نمادهای توسعه خدمات دریایی و بندری سینا، مهندسی صنعت روان فن‌آور و سبحان‌دارو بود. از سوی دیگر نمادهای بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و باغمیشه با بیشترین کاهش قیمت مواجه شدند. همچنین در ادامه معاملات دیروز در بازار فرابورس سهام شرکت‌های توسعه فناوری و اطلاعات خوارزمی، توسعه خدمات دریایی و بندری سینما و پتروشیمی جم از بیشترین تقاضا برخوردار بودند. در این میان عرضه‌های بسیاری در سهام شرکت‌های باغمیشه، پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران صورت گرفت. دیروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران پس از برگزاری مجمع عادی سالانه و تقسیم سود ۱۶ درصدی بازگشایی شد. در بازار ETF بیشترین حجم به معامله ۵۳۶ هزار و ۹۴۱واحد از صندوق‌های قابل معامله اطلس تعلق گرفت. در بازار اوراق با درآمد ثابت هم ۲۷ هزار و ۹۸۰ برگه گواهی سپرده انصار داد‌و‌ستد شد. اوراق تسهیلات مسکن نیز همچنان با صف خرید و افزایش ۵ درصدی مواجه بود و در محدوده ۴۶۰هزار ریال معامله شد.
درج فولاد هرمزگان جنوب در بازار دوم فرابورس
مدیر پذیرش فرابورس گفت: شرکت فولاد هرمزگان جنوب از شرکت‌های زیرمجموعه فولاد مبارکه پس از احراز تمامی شرایط پذیرش از ۲۳دی‌ماه در فهرست نرخ‌های فرابورس درج شد. به گزارش روابط‌عمومی فرابورس ایران، سیدمهدی علم‌الهدی با اعلام این خبر افزود: شرکت فولاد هرمزگان جنوب با سرمایه ۱۵۰۰ میلیارد تومان در گروه فلزات اساسی و زیرگروه تولید آهن و فولاد پایه قرار دارد و به عنوان هشتاد و هفتمین نماد معاملاتی و سی و چهارمین شرکت در بازار دوم درج شده است. به گفته وی، عرضه اولیه این شرکت فولادی به زودی انجام خواهد شد.
توزیع اوراق جدید سهام فرابورس ایران
اداره امور سهامداران شرکت فرابورس ایران در اطلاعیه‌ای جزئیات توزیع اوراق جدید سهام این شرکت را بر مبنای سرمایه جدید اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، با توجه به ثبت افزایش سرمایه فرابورس از مبلغ ۲۰۰ به ۳۰۰ میلیارد ریال که در مجمع عمومی فوق‌العاده به تصویب رسید، از تمامی سهامداران درخواست شده تا از تاریخ سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه برای دریافت گواهی سپرده سهام خود، امور سهام فرابورس ایران مراجعه کنند. براساس اطلاعیه فرابورس با صدور گواهی سپرده سهام جدید، اوراق سهام قبلی از درجه اعتبار ساقط خواهد شد.

بازاری مثبت پس از یک روز توفانی