رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ایران با ورود سهام عدالت به بزرگ‌ترین جامعه سهامداری جهان تبدیل می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، دکتر علی صالح‌آبادی روز گذشته در مراسم تفاهم نامه همکاری سازمان بورس و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با بیان مطلب فوق افزود: با ورود ۴۵ میلیون نفر سهامدار سهام عدالت به بازار سرمایه، ۷۰ درصد مردم ایران سهامدار این بازار می‌شوند که این تعداد سهامدار در هیچ جای جهان دیده نمی‌شود.
وی با تاکید بر بحث آموزش و فرهنگ‌سازی در کشور اظهار کرد: باید با فرهنگ‌سازی مناسب تهدیدهای ورود ۴۵ میلیون سهامدار به بازار سرمایه را به فرصت تبدیل کرد که در این رابطه نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های تخصصی از اهمیت بسزایی برخوردار است. سخنگوی سازمان بورس گفت: تفاهم‌نامه با سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای کشور نقطه عطفی در بحث آموزش و فرهنگ سهامداری است تا سازمان بورس بتواند از ظرفیت‌های بالای این سازمان در سراسر کشور استفاده کند. صالح‌آبادی به فعالیت برخی افراد در بازار فارکس اشاره کرد و افزود: تعدادی شرکت بدون ضوابط و مقررات، در این حوزه به صورت غیر قانونی فعال بودند که فعالیت آنها در این بازار ممنوع و مقرر شد جذابیت‌های بازار سرمایه افزایش یابد تا این بازار بتواند سلایق سرمایه گذاران را تامین کند.
وی با بیان اینکه ارزش بازار سهام به بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: در حال حاضر اشخاص حقیقی نزدیک به ۶۰ تا ۷۰ درصد معاملات خرد را انجام می‌دهند که این آمارها نشانگر حضور پررنگ مردم در این بازار است. رییس سازمان بورس به راه اندازی معاملات بر‌خط (آنلاین) در بازار سرمایه اشاره و اظهار کرد: حضور فیزیکی برای خرید و فروش سهام به شرکت‌های کارگزاری با راه‌اندازی این معاملات حذف شده است به طوری‌که هم اکنون ۷۰ درصد دفعات معاملات به صورت بر خط انجام می‌شود که این موضوع یکی از مزیت‌های مهم بازار سرمایه است.
وی با بیان اینکه بحث آموزش در بازار سرمایه کاملا کاربردی است، افزود: برای آموزش کاربردی سهامداران تالار مجازی بورس ایران (WWW.Irvex.ir) راه‌اندازی شده است که هم‌اکنون بیش از ۲۲۰ هزار نفر عضو این تالار مجازی هستند. صالح‌آبادی ادامه داد: کاربران در این سامانه، در فضایی مجازی با راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار آشنا می‌شوند و می‌توانند از مطالب آموزشی فراوان آن استفاده کنند.
سخنگوی سازمان بورس افزود: در این سامانه، اعتباری به هر فرد داده می‌شود تا وی بتواند با قیمت‌های واقعی اقدام به خرید و فروش سهم در بازار کند. سازمان بورس نیز به افرادی که بیشترین بازدهی را در مدت مشخص به دست آورند، جوایزی اهدا می‌کند.