اوراق اختیار فروش تبعی ابزار معاملاتی مناسبی است که ریسک بازار سرمایه را کاهش می‌دهد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) دکتر شاپور محمدی، معاون وزیر اقتصاد در‌خصوص مزیت‌های اوراق اختیار معامله تبعی با تاکید بر اینکه این ابزار معاملاتی ریسک بازار را کاهش می‌دهد، گفت: این اوراق به سرمایه‌گذارانی که به دلیل عدم اطمینان به بازار سهام به دلایل غیر بنیادی اقدام به فروش سهام خود می‌کنند، کمک می‌کند تا در تصمیم‌های خود تعجیل نکنند.

وی با اشاره به اینکه انتشار این اوراق باعث کاهش نگرانی‌ها در بازار می‌شود، افزود: با انتشار این ابزار معاملاتی سرمایه‌گذاران می‌توانند با تکیه بر دلایل بنیادی اقدام به خرید و فروش سهام کنند و دیگر به شایعات و تحلیل‌های غیر‌منطقی توجه نکنند.
این مقام مسوول در وزارت اقتصاد اوراق اختیار فروش تبعی را ابزار خوبی برای کنترل ریسک بازار سهام دانست و افزود: این اوراق در بازاری که به دلیل شایعات دچار تحلیل نادرست شده است، ریسک‌ها را کاهش داده و بازار را به سمت آرامش سوق می‌دهد.
معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران غیر‌حرفه‌ای و تازه کار تحت تاثیر شایعات بازار اقدام به خرید و فروش‌های عجولانه می‌کنند، گفت: صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبد‌های تخصصی بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاران غیر‌حرفه‌ای هستند.
وی با تاکید بر اینکه ورود مستقیم سرمایه‌گذاران غیر‌حرفه‌ای باعث ضرر و زیان این گروه از سرمایه‌گذاران می‌شود، گفت: سرمایه‌گذاران غیر‌حرفه‌ای نباید درگیر فضای هیجانی بازار سرمایه شوند.
محمدی در خاتمه افزود: سرمایه‌گذاران غیر‌حرفه‌ای باید با استراتژی بلندمدت در بازار سرمایه حاضر شوند و اسیر فضاهای هیجانی کوتاه‌مدت نشوند.