گروه بورس: زهرا رحیمی- جریان حمایتی حاکم بر بازار سرمایه که از اواسط هفته جاری آغاز شده بود، روز گذشته تاثیر خود را بر بازار سهام گذاشت و هرچند در بازار فرابورس با شدت کمتری دنبال شد، اما در نهایت هفته‌ای مثبت برای این بازار رقم خورد و آخرین روز کاری هفته شرایط متعادلی بر فرابورس حاکم شد، به طوری که حجم و ارزش کل معاملات با تغییر نامحسوسی نسبت به مبادلات روز سه‌شنبه مواجه شده و در کل خرید و فروش 4/87 میلیون اوراق بهادار به ارزش 8/3472 میلیارد ریال در 29 هزار و 644 دفعه در سامانه معاملاتی این بازار به ثبت رسید.
شاخص فرابورس در پایان معاملات دیروز 4/17 واحد معادل 40/2 درصد افزایش یافت و آیفکس 5/742 واحدی شد.نماد بانک دی و نماد تازه وارد کشتیرانی دریای خزر به ترتیب با جابه‌جایی 51/6 و 54/7 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را به نام خود ثبت کردند. نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان و مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن افزایش 5 درصدی قیمت را در پایان معاملات دیروز تجربه کردند وبیشترین افزایش قیمت را داشتندو در مقابل بانک خاورمیانه هم بیشترین کاهش قیمت را داشت. نمادهای سرمایه گذاری بانک کار آفرین و پالایش نفت تهران در صدر بهترین تقاضا و نماد‌های امتیاز مسکن تسهیلات مسکن دی‌ماه و کشتیرانی دریای خزر در صدر بهترین عرضه قرار داشتند. از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی و در جریان معاملات اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 213 هزار و 630 برگه اجاره سامان تعلق گرفت و در بازارETF هم شاهد معامله 160 هزار و 230 واحد صندوق‌ قابل معامله سرمایه‌گذاری آسام بودیم. در جریان معاملات تسهیلات مسکن نیز امتیاز تسهیلات مسکن خرداد 90 با بیشترین رشد به قیمت 697 هزار و 252 ریال رسید.
عرضه بلوک ۲ درصدی بانک خاورمیانه
بلوک ۲درصدی بانک خاورمیانه روز یکشنبه، ۳۱ فروردین‌ماه در بازار سوم فرابورس عرضه می‌شود. به گزارش روابط‌عمومی فرابورس ایران، ۸۰ میلیون سهم بانک خاورمیانه که معادل ۲ درصد از سهام این بانک است توسط شرکت مدیریت سرمایه آتیه خواهان به صورت یکجا و نقد از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش می‌رسد. قیمت پایه هر سهم بانک خاورمیانه که ۴ میلیارد سهم ثبت شده دارد، ۳ هزار ریال اعلام شده و ثمن معامله نیز باید مطابق با رویه جاری تسویه پایاپای پرداخت شود.