گروه بورس- در پایان معاملات دهمین روز اردیبهشت‌ماه،آیفکس پس از افت روز سه‌شنبه خود با رشد کمی مواجه شد، اما بالاخره سبز شد. در جریان معاملات روز چهارشنبه داد و ستد ۳۸۲ میلیون و ۱۱۳ هزار اوراق بهادار به ارزش ۱۶۳۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون ریال در ۴۹ هزار و ۳۳ دفعه معامله به ثبت رسید که نمادهای حق‌تقدم بانک ایران زمین و بانک خاورمیانه به ترتیب با جابه‌جایی ۱۳/۱۳۸ و ۴۸/۲۰ میلیون برگه بیشترین حجم معاملات را داشتند.

معاملات ۵۷/۲۷۵ و ۰۱/۱۶۰ میلیارد ریالی، بانک ایران زمین و اجاره رایتل نیز این دو شرکت را در راس بیشترین ارزش معاملات بازار دیروز قرار داد؛ ضمن آنکه شاخص فرابورس با افزایش ۹/۱ واحد نسبت به روز سه‌شنبه به محدوده ۷۸۱ واحدی رسید.

در بازار دیروز،امتیاز تسهیلات مسکن تیرماه و مهندسی ساختمان تاسیسات راه‌آهن، بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند و معاملات بانک ایران‌زمین و سیمان لار سبزوار هم با بیشترین کاهش قیمت پایان یافت. توسعه خدمات دریایی و بندری سینا در صدر بهترین تقاضا و امتیاز تسهیلات مسکن دی ماه ۹۲ در صدر بهترین عرضه قرار داشتند. همچنین در بازار ابزارهای نوین مالی و در بخش اوراق با درآمد ثابت بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش ۱۶۰ هزار برگه اجاره رایتل تعلق گرفت و در بازارETF هم شاهد معامله ۹۸/۱ میلیون واحد صندوق سرمایه‌گذاری آسام بودیم.

عرضه یکجای سهام کنترلی سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت

براساس پیام ناظر بازار، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد، تعداد ۸۵ میلیون سهم معادل ۱۰۰ درصد از سهام کنترلی شرکت سرمایه‌گذاری گسترش و توسعه صنعت را با قیمت پایه کل ۹۵۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به‌طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس ایران به فروش برساند.