بورس فلزات لندن در نظر دارد از آوریل سال آینده دو قرارداد تجاری منطقه‌ای با امکان تحویل فیزیکی بیلت آغاز کند. آقای Abbott، مدیر عامل بورس فلزات لندن اضافه کرد که دو قرارداد تحویل فیزیکی یکی برای منطقه خاور نزدیک که شامل قرارداد منطقه مدیترانه و یک قرارداد برای خاورمیانه و خاور دور است.

لای ابوت اضافه کرد که قراردادهای بلیت‌ فولادی با تحویل فیزیکی اولین مواردی هستند که می‌تواند شامل چندین قرارداد فولادی پیشنهادی LME باشد.

با ارائه این خدمات LME اعتبار و تجربه‌ای ۱۳۰ساله خود را که در زمینه تجارت و تحویل فیزیکی فلزات پایه به دست آورده است به کار خواهد گرفت.

نقاط تحویل کلی پیشنهادی برای قرارداد خاور نزدیک شامل ترکیه، شمال آفریقا، ایتالیا و دبی است. در خاور دور ویتنام و کره جنوبی نقاط تحویلی فعالی هستند که بر اساس واردات بالای بیلت در جهان دسته‌بندی شده‌اند.

در حال حاضر تایوان نمی‌تواند منطقه‌ای فعال برای تحویل باشد چون نمی‌توان بدون مالیات از این کشور وارداتی داشته و یا به آنجا صادر کرد.

نحوه اجرای تجاری قرارداد ۱۵ماهه به صورت مدل پیمان آتی نقدی سه ماهه که به‌جای قراردادهای بر اساس فلزات پایه که در بازار داد و ستد می‌شود می‌باشد.

بلیت یا محصولات داد و ستدی ۸۰تنی با ابعاد ۱۳۰×۱۳۰ میلیمتر و یا بیلت ۱۲متری ۱۵۰×۱۵۰ میلیمتری است که برای نورد و تولید میلگرد ساختمانی استفاده می‌شود.

بیلت را می‌توان براحتی بدون مشکلات زنگ زدگی انبار کرد و براحتی آن را داد و ستد کرد و در نتیجه تحویل فیزیکی آن نیز آسان است.

هدف LME تجارت سالیانه ۲۰میلیون تن بیلت است، نقدینگی اولیه را برای قرار داد تامین می‌کند. اما LME دارای اهداف بالاتر است که انواع محصولات فولادی را پوشش دهد یعنی در این بازار قیمت‌گذاری شده و آن را در مقابل ریسک نوسانات قیمت‌ها محافظت (hedging) کند.

قراردادهای LME می‌تواند سالیانه ۳۰میلیون تن بیلت را در مناطق خاورمیانه، آفریقای شمالی و آسیای جنوب شرقی پوشش دهد.

تولید بیلت در سال ۲۰۰۶ به رقم ۹/۵۱۱میلیون تن رسید و تا سال ۲۰۱۰ به ۲/۶۷۵میلیون تن خواهد رسید. رابطه متقابل بین قیمت بیلت CIS و میلگرد ضمانتی حدود ۹۶درصد است.

به هر حال کارشناسان و مدیران LME می‌گویند هنوز برای استفاده از اینگونه قراردادهای فولاد در بورس باید آموزش زیادی به اعضا و مشتریان ادامه داد و نمی‌تواند بلافاصله تمام صنعت را پوشش دهد خرید و فروش ورق با توجه به روش‌های سنتی بورس واقعا مشکل است.

مدیرعامل LME کوشش‌ سایر بورس‌ها برای به کارگیری قراردادهای سلف فولاد از جمله بورس طلا و کالای دبی برای دادوستد میلگرد و ساختمانی را ستود و گفت خبر خوشی که می‌خواهد میلگرد ساختمانی را به صورت قراردادهای سلف در منطقه وارد بورس کند و پیش‌بینی کرد که این احتمال وجود دارد که بین دو بورس خرید و فروش اوراق بهادار بهادر صورت پذیرد.