گروه بورس فلزات- زهرا مسافر: قیمت آهن‌آلات در بازار غیر رسمی طی هفته گذشته و (نوزدهم تا ۲۴ خرداد ماه جاری) به ویژه تیرآهن با روند کاهشی روبه‌رو بود. طی یک هفته گذشته سبد تیرآهن درشت از بیشترین کاهش قیمت برخوردار بود. به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۲۲ با ۴هزار تومان کاهش قیمت از ۲۷۸هزار تومان در ابتدای هفته گذشته به ۲۷۴هزار تومان در پنج‌شنبه هفته یاد شده رسیده است.

در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن ۲۴ نیز با کاهش قیمت ۸هزار تومان از ۳۵۲هزار تومان در ابتدای هفته به ۳۴۴هزار تومان در پایان هفته گذشته در بازار غیر رسمی عرضه شد.

در این میان هر شاخه تیرآهن ۲۷ طی هفته گذشته با ۱۸هزار تومان کاهش قیمت از بیشترین کاهش در میان انواع تیرآهن در بازار غیر رسمی برخوردار بود به طوری که قیمت هر شاخه آن از ۴۸۵هزار تومان به ۴۶۷هزار تومان رسید.

سبد تیرآهن ریز نیز طی هفته گذشته روند کاهش قیمت را تجربه کرده به گونه‌ای که هر شاخه تیرآهن ۱۴ از ۱۱۷هزار تومان طی شنبه هفته گذشته به ۱۱۴هزار و ۵۰۰ تومان در پنج‌شنبه هفته گذشته عرضه شد.

در مدت یاد شده هر شاخه تیرآهن ۱۶، ۱۸ نیز با کاهش قیمت ۳هزار تومان در پایان هفته گذشته به ترتیب معادل ۱۴۰هزار و ۵۰۰ تومان و ۱۹۰هزار و ۵۰۰ تومان بودند. به‌رغم کاهش قیمت سبد تیرآهن درشت و ریز طی هفته گذشته اما هر شاخه تیرآهن ۲۰ در بازار غیر رسمی افزایش قیمت یک‌هزار تومانی را شاهد بود و از ۲۶۳هزار تومان در ابتدای هفته به ۲۶۴هزار تومان در پایان هفته رسید. طی هفته گذشته (نوزدهم تا ۲۴خرداد ماه جاری) میلگرد نیز در بازار غیر رسمی با نوسان قیمت روبه‌رو بود اما روند افزایشی را نشان می‌دهد به طوری که هر کیلو میلگرد ۸آجدار کلاف از ۶۵۰۰ریال در ابتدای هفته گذشته به ۶۵۵تومان در انتهای همان هفته رسیده است.

در مدت یاد شده، میلگرد ۱۰آجدار شاخه اردبیلی نیز با افزایش قیمت ۵ریالی در هر کیلو در انتهای هفته گذشته به قیمت ۶۵۰تومان عرضه شد. در این مدت سایر سایزهای میلگرد در بازار غیر رسمی با روند افزایشی قیمت در هر کیلو روبه‌رو بود.

فعالان بازار آهن افزایش قیمت میلگرد را در بازار پیش‌بینی کرده بودند و این زنگ خطری است برای کنترل قیمت این محصول طی ماه‌های آینده زیرا که میلگرد چینی وارداتی با خرید قبلی در گمرک رو به پایان است و مسوولان ذی‌ربط باید تدابیری را برای مهار قیمت میلگرد در بازار اتخاذ کنند.