دنیای اقتصاد - میزان تولید فولاد خام در جهان طی سال 2005 میلادی رقمی معادل یک‌میلیارد و 132میلیون تن بوده که در این بین 27 شرکت برتر فولاد جهان با تولید 508‌میلیون تن، نیمی از تولید جهانی فولاد خام را به خود اختصاص داده اند.

گروه بورس فلزات - فرناز شمس: طبق آمار منتشر شده توسط موسسه بین‌المللی آهن و فولاد (IISI) میزان تولید فولاد خام در جهان طی سال ۲۰۰۵ میلادی رقمی معادل یک‌میلیارد و ۱۳۲میلیون تن بوده که در این بین ۲۶ شرکت برتر فولاد جهان با تولید ۵۰۸‌میلیون تن، نیمی از تولید جهانی فولاد خام را به خود اختصاص داده اند.
شرکت آرسلور میتال با تولید 7/114میلیون تن صدرنشین این گروه می‌باشد. میتال استیل در سال‌جاری با پیشنهادی جنجالی شرکت آرسلور را خریداری کرد. پیش‌بینی می‌شود با ادغام این دو شرکت عظیم فولادی تولیدات آنها در سال‌های آتی به رقم بالایی برسد. موسسه بین‌المللی آهن و فولاد آمار دقیق این تغییرات را در سال 2007 منتشر خواهد کرد. نکته جالب توجه اینکه در سال 1999، شرکت میتال استیل (قبل از ادغام با ارسلور) تنها با تولید 7/3‌میلیون تن فولاد خام در مرتبه پنجاهم جدول برترین تولید‌‌کنندگان فولاد قرار داشت و تنها با گذشت 6 سال توانست با تولیدی معادل 63‌میلیون تن در سال 2005 بالاترین رده را در بین تولید‌‌کنندگان مطرح جهان از آن خود سازد. شرکت Posco کره‌جنوبی در سال 1999 میلادی با تولید 5/26‌میلیون تن فولاد خام در جایگاه نخست جدول قرار داشت، اما به رغم افزایش تولید خود تا سقف 5/30‌میلیون تن در سال 2005 به مرتبه چهارم جدول تنزل پیداکرده است. پس از ادغام شرکت‌های تاتا و کوروس در سال 2007 میلادی پنچمین گروه بزرگ فولادسازی در جهان شکل می‌گیرد. این معامله پس از ادغام 31میلیارد دلاری شرکت‌های فولادسازی میتال و آرسلور در سال‌جاری، بزرگ‌ترین ادغام در هند خواهد بود. مذاکرات اولیه جهت ادغام دو شرکت Posco و Nippon Steel نیز در جریان است که تغییراتی اساسی را در جدول رده بندی بزرگ‌ترین تولید‌‌کنندگان فولاد جهان در آینده‌ای نزدیک به همراه خواهد داشت. شرکت ایرانی ایمیدرو بزرگ‌ترین و تنها شرکت فولادی خاورمیانه در این گروه می‌باشد که با تولید 4/9‌میلیون تن فولاد خام در سال 2005 در رده‌بندی جهانی جایگاه
بیست و ششم را به خود اختصاص داده است. با توجه به اینکه شناسایی دقیق این شرکت‌ها و چگونگی سیر صعود و نزول آنها در شناخت بازار جهانی فولاد از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، روزنامه دنیای اقتصاد قصد دارد تا با همکاری واحد مطالعات راهبردی آریان فولاد مقالاتی را در مورد بیست و هفت شرکت برتر فولاد جهان و سهم ۵۰‌درصدی آنها از بازار جهانی فولاد منتشر کند.
نام مدیر عامل مهم‌ترین فولادسازهای جهان در پی می‌آید.
۱ - لاکشمی میتال - مالک شرکت آرسلور میتال، ۲ - آکریا چیهایا- مدیر عامل شرکت نیپون استیل، ۳ - لی‌کو تایوک - مدیر عامل شرکت پوسکو، ۴ - هاجی مه بده- مدیر عامل شرکت جی‌اف‌ای، ۵ - چن- مدیر عامل شرکت بائو استیل، ۶ - جان سورما- مدیر عامل شرکت یواس استیل، ۷ - احمد علی هراتی‌نیک - مدیرعامل سازمان ایمیدرو ، ۸ - جورج جوهان پتر- مدیر عامل شرکت جردئو، ۹ - موتویوکی آکا- مدیر عامل شرکت سومیتومو.