ایران سینا- کارخانه های اروپا برای حفظ کردن دادوستدها قیمت آرماتور را باز هم کاهش دادند. یک کارخانه مهم قیمت را در هر تن ۱۵ یورو کاهش داد و برای مشتری داخلی قیمت را به ۴۴۰-۴۲۰ یورو (۵۶۵-۵۴۰) در هر تن تحویل شده رسانید. یک تاجر گفت کارخانه های با تمام ظرفیت مشغول به کارند و برای اینکه سفارش جذب کنند قیمت‌های جدید را پیشنهاد کردند. قیمت اخیر با قیمت ۴۴۰-۴۳۰ یورو در هر تن هفته قبل قابل مقایسه است. هفته قبل با اعلام این خبر که میزان موجودی جنوب اروپا بالا است، تقاضا کاهش یافت و قیمت‌ها از ۴۶۰-۴۵۰ یورو در هر تن به ۲۰ یورو کاهش یافت. خریداران میلگرد آجدار در خلیج فارس گفتند کارخانه های ترکیه که مقدار زیادی میلگرد آجدار به اسپانیا صادر می‌کنند، قیمت خود را به ۴۹۵-۴۸۵ دلار cfr کاهش دادند، در حالیکه کارخانه های سیس قیمت آرماتور را به ۴۱۰-۴۰۵ دلار در هر تن فوب دریای سیاه پایین آورده‌اند.

تجار می‌گویند هنوز به سختی می‌توانیم به چین سفارش آرماتور دهیم زیرا در بازارهای مختلف اروپایی باید تاییدیه بگیرند.

همچنین کاهش قیمت میلگرد آجدار ترکیه ادامه دارد، زیرا رکورد فصل زمستان، تقاضا را در بازارهای اصلی کاهش می‌دهد. سردی هوا موجب شد فعالیت ساخت و ساز در اروپا و آمریکای شمالی و همچنین سفارش ها کمتر شود. یک صادرکننده گفت آمریکا و اروپا خرید را متوقف کرده اند. بنابراین آنها ممکن است تا پایان سال مالی، موجودی را تمام کنند. اما بازار خاورمیانه هنوز فعال است. طبق آخرین گزارش های قیمت‌ها حدود ۱۵ دلار کاهش یافت و قراردادها از ۵۱۰-۴۹۰ دلار فوب هفته قبل به قیمت ۴۹۰-۴۷۵ دلار در هر تن فوب مدیترانه انجام شد. بعضی کارخانه‌ها هنوز این محصول را به قیمت ۴۹۵ دلار در هر تن فوب پیشنهاد می‌کنند، اما هیچ داد و ستدی در این سطح وجود ندارد.

قیمت داخلی ۴۸۵-۴۸۰ دلار در هر تن تحویل در کارخانه است. اما تجار پیش‌بینی می‌کنند که این رکورد موقتی است و انتظار دارند در سال جدید قیمت‌ها به‌طور چشمگیری افزایش یابد در ابتدای سال جاری نیز افزایش مشابهی دیده شد یک تاجر گفت: پیش‌بینی می‌شود این محصول در ماه فوریه به قیمت گران ۶۰۰ دلار در هر تن فوب فروخته شود. کارخانجات می‌گویند قیمت سیم مفتول از مشکلات مشابهی رنج می‌برند و قراردادهای صادرات سیم مفتول توری به قیمت ۴۸۰-۴۷۰ دلار در هر تن فوب مدیترانه مذاکره شد. قراردادهای سیم مفتول کششی به قیمت ۴۹۰-۴۸۰ دلار در هر تن فوب انجام شد که از ۵۱۵-۵۰۰ دلار در هر تن فوب هفته قبلی کمتر است. قراردادهای صادرات میلگرد تجاری همچنان به قیمت ۵۵۰-۵۳۵ دلار در هر تن فوب مدیترانه انجام شد.