سنا- معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ابزارهایی که در بورس انرژی طراحی شده‌اند، نیازمند تایید کمیته فقهی و سازمان بورس هستند.

ابزارهایی که در بورس انرژی طراحی شده‌اند پس از تایید در کمیته فقهی برای تصویب به شورای عالی بورس می‌روند. معاون اجرایی سازمان بورس با اشاره به ابزارهایی که در بورس انرژی طراحی شده‌اند، اظهار کرد: این ابزارها نیازمند تایید کمیته فقهی و سازمان بورس هستند. دکتر علی سعیدی با اشاره به اینکه قراردادهای آتی در بورس انرژی قابل معامله هستند، گفت: تا جایی که امکان داشته باشد محصولاتی که در بورس انرژی معامله می‌شوند به اوراق قابل معامله در بورس تبدیل می‌شوند.معاون سازمان بورس خاطرنشان کرد: در کنار قراردادهای آتی، اوراق اختیار معامله هم در بورس انرژی قابلیت معامله دارند.

وی در خصوص طراحی صندوق های سرمایه‌گذاری در بورس انرژی افزود: هم اکنون در صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان سرمایه‌گذاری در اوراق با درآمد ثابت وجود دارد که این امکان وجود دارد در آینده صندوق‌هایی با قابلیت معامله در بورس انرژی طراحی شوند.

سعیدی با تاکید بر اینکه ابزارهایی مانند فوروارد و آتی شرایط ورود به صندوق‌های سرمایه‌گذاری را ندارند، تصریح کرد: ورود این ابزارها به صندوق‌های سرمایه‌گذاری در شرایطی امکان دارد که اوراق بهادار با پشتوانه دارایی طراحی شوند.