گروه بورس کالا - قیمت سکه در بازار آتی متناسب با بالا بودن قیمت طلای جهانی و افزایش نرخ سکه بازار نقدی، نزدیک 14 هزار تومان بالا رفت. قیمت سکه در بازار نقدی، به 437 هزار تومان رسید. این در حالی بود که بعد از ظهر روند قیمتی دلار با تکانه‌های مثبتی مواجه شد و روی سطح یک هزار و 160 تومان قرار گرفت.

به تناسب تغییرات بازار داخلی و بالا ماندن قیمت طلا در سطح یک هزار و ۶۰۰ دلار، قیمت سکه در بازار آتی نزدیک ۱۴ هزار تومان رشد نرخ داشت. همچنین براساس اعلام بورس کالای ایران، قیمت هر قطعه سکه طلا طرح جدید براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر ۴۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان شد. قیمت سکه شهریورماه با رشد بالای ۱۳ هزار تومان در محدوده ۴۶۳ هزار تومان تا ۴۷۱ هزار تومان در نوسان بود. همچنین سکه تحویلی آبان‌ماه بین ۴۸۷ هزار تومان تا ۴۹۷ هزار تومان بود. سکه دی ماه نیز در محدوده ۵۱۰ هزار تومان تا ۵۱۸ هزار تومان معامله شد. به نظر می آید تحلیل افرادی که درخواست تحویل سکه‌های تیر ماه را دارند، این است که با توجه به قیمت تسویه روز آخر برای سکه تیر ماه که ۴۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان بود و قیمت فعلی سکه در بازار، سود مناسبی نصیب خریداران بورس کالا و معاملات آتی شده و اقدام به تحویل و دریافت سکه خریداری شده خود می‌کنند.
افزایش قابل‌توجه سکه‌‌های قابل‌تحویل برای تیرماه به دلیل تحلیل فعالان در خصوص افزایش قیمت طلا و پیش‌بینی روند صعودی بود که با نگاهی به قیمت فعلی و قیمت پایانی روز خرید سکه تیرماه، این مساله قابل‌مشاهده است؛ بنابراین در حال حاضر که زمان تحویل رسیده خریداران درخواست تحویل را دارند؛ زیرا می‌توانند سکه‌های تحویل گرفته را وارد بازار کنند یا اینکه برای تحویل ماه‌های آینده به فروش بگذارند.
محمد رضا طهماسبی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس، درخصوص رکوردشکنی بی‌سابقه تحویل ۱۴ هزار و ۷۰۰ سکه توسط خریداران بورس کالا در معاملات امروز اظهار کرد: تاکنون بیشترین میزان سکه‌ای که منجر به تحویل شده بود ۴ هزار سکه بوده است. ناظر تسویه و تحویل قرارداد‌های آتی در ادامه افزود: تا قبل از ساعت ۱۲ ظهر دیروز، خریداران متقاضی تحویل باید کل مبلغ را به حساب عملیاتی خود که ساز و کار دریافت و پرداخت آن از طریق بورس انجام می‌شود، واریز می‌کردند.