مرکز خدمات فولاد ایران- دو هفته اخیر قیمت ورق گرم در ایتالیا ۱۵ تا ۲۰ یورو افت داشته و قیمت بازار نقدی را به ۴۵۰ تا ۴۶۰ یورو درب کارخانه رسانده است. در تناژ بالا ۴۴۰ یورو نیز معامله شده است.

قیمت پایه ورق سرد نیز به همین مقدار افت قیمت داشته و به ۵۳۰ یورو رسیده و ورق گالوانیزه ۵۰۰ تا ۵۱۰ یورو درب کارخانه است. جو بازار از رسیدن قیمت‌ها به کف حکایت دارد. بازار منتظر توافق نهایی قراردادهای فصل اول سال ۲۰۱۲ بین فولادسازان و تولیدکنندگان لوازم خانگی و خودروسازان است. احتمالا خودروسازان در ۴۸۰ یورو و تولید کنندگان لوازم خانگی در ۴۶۰ تا ۴۷۰ یورو قرارداد می‌بندند. بازار ورق سرد جنوب اروپا

در همین حال قیمت پیشنهادی پایین ورق سرد روسیه همچنان بر بازار داخلی جنوب اروپا فشار می‌آورد. در جنوب اروپا به سرویس سنتر‌ها ورق سرد دسامبر ۵۲۵ تا ۵۳۵ یورو ( ۷۰۱ تا ۷۱۴ دلار ) هر تن سی اف آر پیشنهاد شده است. به نظر فعالان بازار تا زمانی که نرخ یورو به یک دلار و ۳۰ سنت برای هر یورو نرسد این فشار‌ها ادامه دارد و حتی بیشتر نیز خواهد شد.

البته با اینکه قیمت‌های روسیه رقابتی است خریداران اروپایی به دلیل ابهامات موجود در بازار از خرید در تناژ بالا اجتناب می‌کنند.

قیمت پایه کارخانه‌های داخلی ۵۳۰ تا ۵۵۰ یورو درب کارخانه است، ولی به نظر فعالان بازار فشار‌های حاصل از بازار واردات قیمت داخلی را به ۵۲۵ یورو می‌رساند.

بازار ورق آمریکا

همچنین کارخانه سوراستال آمریکا که اوایل ماه‌جاری اولین کارخانه ای بود که قیمت ورق را بالا برد مجددا قیمت را بالا برده و قیمت ورق نقدی حداقل ۳۰ دلار در هر شورت تن بالا رفته است.

ظاهرا قیمت ورق گرم جدید این تولیدکننده که برای تحویل ۲۶ دسامبر و پس از آن است حداقل ۷۰۰ دلار در هر شورت تن، ورق سرد و گالوانیزه ۸۱۰ دلار در هر شورت تن خواهد بود. به دنبال این خبر کارخانه‌های دیگر نیز به فکر بالا بردن قیمت هستند.

برخی اوایل ماه قیمت را ۳۰ تا ۵۰ دلار بالا برده بودند. قیمت فعلی ورق گرم در بازار داخلی آمریکا ۶۴۰ تا ۶۶۰ دلار در هر شورت تن، ورق سرد ۷۴۰ تا ۷۶۰ دلار در هر شورت تن و ورق گالوانیزه ۷۸۰ تا ۸۲۰ دلار در هر شورت تن درب کارخانه است.