گروه بورس کالا - در شرایطی که انتظار افت محسوسی در مبادلات بازار آتی سکه طلا در روزهای آینده همزمان با آغاز ماه محرم می‌رود، اما دادوستدها همچنان در سطح بالایی دنبال می‌شود. دادوستدهای بازار سکه دیروز با رشد اندکی همراه شد؛ سکه در بازار نقدی با دو هزار تومان رشد روی سطح قیمتی 627 هزار تومان قرار گرفت.

این در حالی است که معامله‌گران اعتقاد دارند با توجه به اینکه شایعات مبنی بر کاهش نرخ ارز از سوی بانک مرکزی در بازار پیچیده و از سویی احتمال انجام این کار از سوی این نهاد برای کنترل وضعیت حال حاضر الزامی است، سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتری معاملاتشان را پی می‌گیرند.
البته در کنار نوسانات نرخ ارز، شروع ماه محرم و نزدیک شدن به ماه صفر نیز به عنوان یک فاکتور تاثیرگذار تا حدودی می‌تواند معاملات را با شیب رو به پایینی مواجه کند. باز شدن بازارهای جهانی و حرکت قیمت اونس نیز بازار را با افت و خیز رو‌به‌رو خواهد کرد.
یکی از معامله‌گران با بیان اینکه دلار در پایان روز گذشته از یک هزار و ۳۸۰ تومان به یک هزار و ۳۶۱ تومان کاهش یافت، خاطرنشان کرد:‌ این کاهش روی قیمت آتی نیز اندکی تاثیر گذاشته، ولی در حال حاضر بازار در انتظار اعلام نرخ سکه و دلار در بازار آزاد است.
در بازار آتی، دادوستدها برخلاف دو روز ابتدایی هفته گذشته با نوسان رو به پایینی دنبال شد، سکه تحویل دی‌ماه با 8 هزار و 500 تومان افت در محدوده 673 تا 674 هزار تومان معامله شد. سکه اسفندماه نیز در حالی با افت 8 هزار و 600 تومانی رو‌به‌رو شد که محدوده قیمت‌ها 726 تا 734 هزار تومان بود. سکه اردیبهشت‌ماه نیز 8 هزار و 200 تومان افت داشت و در محدوده 784 تا 796 هزار تومان قرار گرفت؛ این در حالی بود که بازار شاهد رشد 4 هزار تومانی برای این قراردادها بود. سکه تیرماه نیز همچون قراردادهای سکه اردیبهشت ماه با نوسان 6 هزار و 500 تومان همراه شد تا قیمت‌ها در محدوده 843 تا 855 هزار تومان ثبت شود.