مرکز خدمات فولاد ایران- تولید فولاد خام و میزان نرخ بهره‌وری صنعت فولاد آمریکا هفته گذشته مقارن با تعطیلات عید پاک کمی افت داشت. نرخ بهره‌وری کارخانه‌ها ۳/۷۳ درصد و میزان تولید ۸۲/۱ میلیون شورت تن ثبت شد، در حالی که یک هفته قبل نرخ بهره‌وری ۶/۷۵ درصد و تولید ۸۷/۱ میلیون شورت تن بود. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل نیز آمریکا ۶۵/۱ میلیون شورت تن فولاد خام تولید کرد و نرخ بهره‌وری صنعت فولاد آن ۳/۶۸ درصد بود.از ابتدای سال تاکنون میزان تولید فولاد در این کشور ۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار شورت تن بود و نرخ بهره‌وری ۶/۷۴ درصد ثبت شده است، در حالی که در مدت مشابه سال قبل نرخ بهره‌وری ۵/۷۰ درصد و میزان تولید فولاد ۸۰ میلیون و ۳۰۰ هزار شورت تن بود.

افت واردات میلگرد به آمریکا

همچنین کاهش صادرات میلگرد آجدار مکزیک موجب شد تا ماه اکتبر واردات میلگرد به آمریکا در کل ۴ درصد نسبت به سپتامبر و ۵/۶ درصد نسبت به اکتبر سال گذشته کاهش یابد و به ۲۸,۵۰۳ تن برسد.در این بین واردات از مکزیک ۲۷ درصد افت داشت و به ۱۸,۸۴۸ تن رسید. ولی از طرفی واردات از کانادا بر خلاف عدم واردات سپتامبر به ۲۴۷۲ تن رسید. داستان واردات میلگرد ساده در آمریکا متفاوت است. ۵ درصد نسبت به سپتامبر رشد داشت و ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بالاتر بود و به ۸۸,۷۷۷ تن رسید. واردات از انگلیس به ۶۲۶۶ تن افزایش یافت، در حالی که ماه سپتامبر ۱,۴۳۰ تن بود. این در حالی است که واردات از چین از ۱۰,۲۴۸ تن سپتامبر به ۳,۶۳۷ تن رسید.

بازار میلگرد چین رو به رشد

در همین حال قرارداد ماه مه میلگرد در بورس فیوچرز شانگهای روز دوشنبه یک درصد رشد داشته به ۶۴۰ دلار در هر تن رسید. به دنبال خبر گردهمایی سیاست‌گذاران اروپایی برای جلوگیری از بحران بدهی در ایتالیا، در سطح آسیا بازارهای سهام بهبود داشتند.