ایسنا - در اولین جلسه کمیته پذیرش، عرضه محصولات جدید پتروشیمی و اولین معامله صادراتی نفت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حسین ملاحسین‌آقا، رییس هیات‌مدیره بورس کالا،به اولین جلسه کمیته پذیرش در هفته‌ آینده اشاره کرد و گفت: در این جلسه پنج محصول پتروشیمی آماده عرضه در بورس مورد بررسی نهایی قرار گرفته و ظرف ۱۵ روز آینده به بورس کالا ابلاغ و شرایط انجام معامله آن فراهم می‌شود. وی تصریح کرد: صنایع پایین دستی نفت به‌دلیل تنوع بسیار زیاد در صدر بررسی‌های کمیته پذیرش قرار داشته و محصولات کشاورزی و سنگ‌آهن با توجه به اولویت آن بررسی و زمینه‌های عرضه آن در بورس کالا فراهم می‌شود.

رییس هیات‌مدیره بورس کالا خاطرنشان کرد: پرونده سنگ آهن در حال تکمیل است و بعد از بررسی محصولات پتروشیمی در این جلسه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به اعتقاد وی، پرونده محصولات پتروشیمی و سنگ آهن در خرداد ماه به نتیجه می‌رسد.

ملاحسین آقا یادآور شد: برای معامله هر کالایی در بورس باید شناسنامه‌ای از آن کالا تکمیل و مشخصات آن در امیدنامه درج شود که این امیدنامه در کمیته پذیرش مورد بررسی قرار گرفته و بعد از تصویب این کالا شرایط آن برای معامله در بورس فراهم می‌شود.

رییس هیات‌مدیره شرکت بورس رینگ صادراتی نفت را مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه مراحل نهایی رینگ صادراتی نفت در بورس کالا به انجام رسیده است گفت: نفتا در جلسه هفته آینده کمیته پذیرش مورد بررسی قرار گرفته و اولین معامله صادراتی این محصول طی دو هفته آینده در بورس کالا انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: به نظر نمی‌رسد که سیمان از سبد حمایتی خارج شود و با باقی ماندن در سبد حمایتی مشمول افزایش نرخ خواهد شد.