بورس نیوز - سازندگان فولاد اروپا از اتحادیه اروپا خواستند تا به‌وسیله مخالفت با پیشنهاد خرید Rio Tinto توسط BHP، از ایجاد یک غول تولیدکننده آهن جلوگیری کند. به عقیده شرکت‌های فولادی اروپا، در صورت اجرای این قرارداد، شرکت عظیم ایجاد شده قیمت‌های سنگ آهن را برای تولیدکنندگان فولاد به شدت بالا خواهد برد.

اتحادیه صنایع فولاد و آهن اروپا،(Eurofer) در این رابطه اعلام نموده است که این نهاد نمی تواند باور کندکه اتحادیه اروپا با ادغام دوشرکت از سه شرکت معدنی که ۷۵‌درصد بازار سنگ آهن جهان را در اختیار دارند، موافقت نماید.

تولیدکنندگان فولاد معتقدند که علاوه بر سنگ‌آهن، قیمت کک مورد نیاز آنها نیز پس از ادغام دو شرکت مذکور، توسط شرکت جدید به شدت افزایش خواهد یافت.

صنعت فولاد اروپا هم اکنون نیز با رشد شدید قیمت مواد خام مواجه شده و هزینه‌های تولیدی در این بخش بسیار افزایش یافته است.در ماه فوریه، شرکت برزیلی Vale قیمت سنگ آهن خود را برای شش مشتری آسیایی خود به میزان ۶۵‌درصد افزایش داد و همین امر نیز زنگ خطر جدی را برای صنایع فولاد جهان به صدا درآورد. قیمت کک نیز در سال جاری ۲۰۰‌درصد افزایش یافته است.BHP و Rio Tinto در حال حاضر دومین و سومین تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن در جهان به حساب می‌آیند.