گروه بورس کالا- هم‌اکنون به علت رکود بر بازار آهن معاملات نیز قفل شده که این امر شرایط بحرانی را به همراه داشته و موجب پخش شایعاتی در مورد ورشکستگی چند تاجر در این بازار شده است. به گزارش خبرنگار «دنیای‌اقتصاد»، در مبادلات روز چهارشنبه پانزدهم آبان‌ماه جاری روند قیمت میلگرد کاهشی بود. با این حال برخی تجار آهن اعتقاد دارند که قیمت این کالا هنوز به کف نرسیده است.

براساس این گزارش، در مدت یاد شده، شرکت‌های تولیدکننده اهواز، اردبیل، ذوب آهن ملایر، پارس و قزوین با کاهش قیمت میلگرد خود را عرضه کردند. در این مدت میلگرد تولیدی البرز، مجمع فولاد بناب، نورد فولاد کرمانشاه، الیگودرز و نطنز از ثبات نرخ برخوردار بودند.
از میان شمش فولاد تولیدی شرکت‌های داخلی طی روز گذشته شمش فولاد جنوب با رشد 5/1درصدی در هر کیلو در بازار غیررسمی پیشنهاد شد.
در مبادلات روز یاد شده، اما شمش فولاد ذوب‌آهن البرز غرب بدون تغییر قیمت در بازار تهران به فروش رسید.
در مدت یاد شده، اما تیرآهن نسبت به روز قبل از آن از ثبات نرخ بیشتری برخوردار بود به‌گونه‌ای که در این روز هر شاخه تیرآهن 18، 20، 22 و 24 بدون تغییر قیمت در بازار تهران عرضه شدند.
در این مدت، به‌رغم رشد ۱۰هزار ریالی هر شاخه تیرآهن ۱۴، اما هر شاخه تیرآهن ۱۶ و ۲۷ با کاهش نرخ در بازار تهران مورد مبادله قرار گرفتند.