گروه بورس کالا - قیمت فلزات غیرآهنی در بورس فلزات لندن با کاهش مواجه شد. برخلاف رشد قیمت شمش فولاد در بورس فلزات لندن قیمت فلزات غیرآهنی با تاثیرپذیری از روند نزولی قیمت نفت کاهش یافت.

بنابراین گزارش مس ۳۱۱دلار کاهش یافت و مجددا به زیر ۴هزار دلار سقوط کرد: نرخ خرید نقدی این فلز ۳هزارو ۶۸۹دلارو ۵۰سنت و فروش نقدی این فلز در مبادلات پانزدهم نوامبر با نرخ ۳هزارو ۶۹۰دلار و ۵۰سنت صورت گرفت.

خرید و فروش ۳ماهه مس در بورس فلزات لندن نیز دستخوش التهابات بازار شده و روی نرخ‌‌های ۳هزارو ۷۱۰ و ۳هزارو ۷۱۵ دلار بسته شد.

آلومینیوم که طی ۳ماه اخیر روند کاهشی به خود گرفته بود در مبادلات ۱۱نوامبر با شدت بیشتری کاهش پیدا کرده و نسبت به روز قبل ۶۴دلار در هر تن کاهش یافت، نرخ خرید نقدی این فلز یک هزارو ۹۰۶دلار و فروش نقدی آن هم با قیمت یک هزارو ۹۰۶دلارو ۵۰سنت انجام شد.

خرید و فروش ۳ماهه آلومینیوم با خوش‌بینی بیشتری نسبت به فضای بازار صورت گرفته و روی رقم‌های یک هزارو ۹۶۰ و یک هزارو ۹۶۱دلار قرار گرفت.

روی نیز در مبادلات ۱۱نوامبر از افت ۲۷دلاری برخوردار شد، نرخ خرید نقدی روی یک هزارو ۸۰دلار و فروش نقدی روی با قیمت یک هزارو ۸۰دلارو ۵۰سنت انجام شد.

خرید و فروش ۳ماهه روی نیز با خوش‌بینی فعالان بازار نسبت به آینده نرخ‌ها با رقم‌های یک هزارو ۱۰۵دلار و یک هزارو ۱۰۵دلار و ۵۰سنت صورت گرفت.

قلع و سرب به ترتیب ۷۵۰ و ۱۲۶دلاری با نرخ ۱۴هزارو ۶۵۰دلار و یک هزارو ۲۸۴دلار به صورت نقدی خریداری شده و با قیمت هر تن ۱۴هزارو ۷۰۰ و یک هزارو ۲۸۵دلار به صورت نقدی به فروش رسید.

نیکل در مبادلات ۱۱نوامبر نسبت به روز قبل از بیشترین افت برخوردار شد.

نیکل همواره جزو فلزاتی است که بیشترین نوسان قیمت را شاهد هستند. این محصول در ۱۱نوامبر نسبت به روز قبل با افت ۹۴۵دلاری مواجه شده و با نرخ ۱۰هزارو ۹۵۵دلار به صورت نقدی خریداری شده و روی رقم ۱۰هزارو ۹۶۰دلار بسته شد.

خرید و فروش ۳ماهه نیکل روی رقم ۱۱هزارو ۱۹۰دلار و ۱۱هزارو ۱۹۵دلار صورت گرفت.

موجودی انبارهای بورس فلزات لندن در تاریخ ۱۱نوامبر معادل ۸۷هزارو ۷۲۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۵۵۰هزارو ۲۵تن آلومینیوم، ۲۶۵هزارو ۴۷۵تن مس، ۴۴هزارو ۸۵۰تن سرب، ۵۷هزارو ۹۲۴تن نیکل، ۳هزارو ۲۰تن قلع و ۱۸۰هزارو ۶۷۵تن روی بود که از این مقدار ۸۷هزارو ۵۴۰تن آلیاژ آلومینیوم، یک میلیون و ۵۳۶هزارو ۲۵تن آلومینیوم، ۲۵۷هزارو ۹۰۰تن مس، ۳۸هزارو ۵۰۰تن سرب، ۵۷هزارو ۴۵۰تن نیکل، ۲هزارو ۹۷۵تن قلع و ۱۷۷هزارو ۷۰۰تن روی مورد مبادله قرار گرفت.