فروش بیش از 91هزار تن ورق در بورس کالا

گروه بورس کالا- منیژه حیاتی: موج رشد قیمت تیرآهن و میلگرد دیروز به بازار ورق رسید و باعث شد تا نرخ ۱۳ قلم از کالاهای عرضه شده توسط فولادمبارکه در بورس کالا افزایش یابد. اگرچه امیدواری تجار و تحلیل آنها در خصوص نرخ تعرفه واردات فولاد عامل اولیه رشد قیمت ورق همانند نرخ میلگرد و تیرآهن بود، اما گفته می‌شود طی چند ماه اخیر به واسطه رکود حاکم بر بازار بسیاری از انبارها خالی از کالا شده بود و دیروز با توجه به جو موجود، بسیاری از تولیدکنندگان و تجاری که طی این مدت دست نگه داشته بودند و خرید نمی‌کردند، وارد رینگ شده و عامل تشدید رقابت شدند. از جمله کالاهایی که اخیرا کمبود آن در بازار احساس می‌شد، ورق سایز ۲ بود به همین دلیل دیروز خریداران نسبت به این کالا و کالاهای مشابه اشتیاق بیشتری از خود نشان دادند.

یکی از کارگزاران بورس کالا با بیان اینکه با رشد قیمت‌های میلگرد و تیرآهن پیش‌بینی رشد قیمت ورق از قبل وجود داشت، افزود: اما از آنجا که هنوز این افزایش تعرفه واردات قطعی نشده، به نظر می‌رسد خریداران ریسک زیادی را متحمل شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: اما بسیاری از تولیدکنندگان و حتی تجار طی چند ماه اخیر خریدهای خود را به تاخیر می‌انداختند و عملا فعالیتی نداشتند. از این‌رو با این التهابی که در بازار اتفاق افتاده، امیدوارند استارت حرکت و معاملات بازار آهن زده شده باشد، اما مشخص شدن هرچه زودتر تصمیمات دولت در این خصوص به رفع سردرگمی بازار کمک می‌کند.

به گفته یکی از تجار، دیروز تعدادی از معامله‌گران در بازار آهن به بهانه مشخص شدن تکلیف تعرفه فولاد، از فروش کالا خودداری می‌کردند.

فروش ۹۱هزار تن ورق در بورس

دیروز فولاد مبارکه ورق ۷/۰ تا ۹/۰ (ورق سرد) را با نرخ ۶۰۰تومان عرضه کرد که قیمت آن در رقابت به ۶۱۰تومان رسید.

ورق یک تا ۵/۲ (ورق سرد) نیز از ۶۰۰ به نرخ‌های ۶۱۲ و ۶۰۹ تومان رشد کرد.

ورق ۸ تا ۴۹/۱۲ (گرم)این شرکت از ۴۸۵ به ۵۱۲ تومان و محموله‌ای دیگر از آن از ۴۸۴ به ۵۱۵تومان رشد کرد.

ورق رنگی ۳/۰ تا ۶/۰ گالوانیزه نیز از ۸۸۰ به ۹۲۲تومان رشد کرد.ورق قلع‌اندود این شرکت و ورق سرد B و ورق سرد C ثابت ماند.ورق گالوانیزه ۱۰۰۰×۵/۰ از ۷۲۰ به ۷۳۴ تومان رشد کرد.

دیروز ورق گالوانیزه فولاد مبارکه با نرخ ۷۲۰تومان معامله شد.

ورق گرم ۸ تا ۴۹/۱۲ این شرکت پس از رقابت از ۴۷۲ به ۵۰۴ رسید.۴هزار و ۴۰تن از این کالا نیز با نرخ ۵۱۰ تومان معامله شد.

ورق گرم ۴ تا ۹۹/۷ از ۴۵۱ به ۴۹۹ تومان رسید.ورق گرم B و C دیروز با نرخ ۵۱۰ تومان معامله شد.