گروه بورس کالا- قیمت بیلت در هفته مورد بررسی، در اغلب بازارهای عمده جهانی دارای روند تقریبا با ثباتی بوده است. لکن شرایط بازار جهانی بیلت به نحوی است که علائمی از افت قیمت قابل مشاهده است.

به گزارش شرکت کارگزاری سی‌ولکس‌کالا قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS به کشورهای منطقه خلیج فارس، ۴۲۰-۴۱۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر بنادر خلیج فارس اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است. واردات بیلت به منطقه خاورمیانه بسیار کند و تقریبا متوقف شده است و با توجه به رکود بازار محصولات فولادی در اغلب کشورهای این منطقه، خیلی از خریداران بیلت، نیاز محدود خود را از محل موجودی در داخل تامین می‌کنند. تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که برای تشویق بازگشت خریداران بیلت به بازار خرید، کاهش قیمت‌های پیشنهادی ضروری است.
آخرین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در حال حاضر قیمت فروش بیلت در این کشور با سطح قیمت میلگرد مطابقت نداشته و بالا است. لذا قیمت مشخص بیلت در بازار داخلی ترکیه ارائه نمی شود. ولیکن در مجموع سطح قیمت در هفته مورد بررسی، حدود 390 دلار/تن اعلام شده است که نسبت به هفته قبل تغییر چندانی نداشته است. در حالی که قیمت بیلت در این سطح برای کارخانه‌های نوردی بالا بوده و مقرون به صرفه نیست.
در بخش صادرات نیز قیمت معاملاتی بیلت در مقایسه با هفته گذشته تغییری نداشته و در سطح۴۱۰-۴۰۰ دلار/تن، فوب تثبیت شده است. برخی از گزارش‌ها حاکی از کاهش قیمت پیشنهادی ترکیه برای صادرات بیلت به سطح ۳۹۵ دلار/تن، فوب می‌باشد. همچنین در بازار اعلام شد که تولیدکنندگان بیلت در برزیل برای صادرات به ترکیه، قیمت ۴۱۰-۴۰۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر ترکیه را پیشنهاد می‌کنند. قیمت پیشنهادی بیلت از انگلستان به مقصد ترکیه، ۴۰۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است.
در هفته مورد بررسی، قیمت صادراتی (معامله شده) بیلت تولیدکنندگان کشورهای
CIS ،ا۳۷۰ا-۳۶۰ دلار/تن، فوب گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است.
اما آخرین اخبار در بازار نشان می‌دهد که قیمت پیشنهادی بیلت توسط تولیدکنندگان کشورهای CIS به بازارهای صادراتی در حال نزول است.
این کارخانه‌ها که سفارش تولید خود را برای ماه ژوئن تکمیل کرده اند در حال حاضر با تقاضای قوی برای تولیدات ماه جولای خود روبرو نیستند و لذا به نظر می‌رسد که با کاهش قیمت‌های خود به دنبال جذب مشتری هستند. واردکنندگان بیلت در ترکیه اعلام می‌کنند که چنانچه قیمت پیشنهادی کشورهای CIS به سطح ۳۵۰-۳۴۰ دلار/تن، فوب برسد حاضر به خرید هستند.
آخرین قیمت بیلت در بازار داخلی چین برای گرید‌20 mnsi،ا3217یوآن/تن (472 دلار/تن) و برای بیلت با کیفیت Q235 و Q195،ا 3133 یوآن/تن (459 دلار/تن) اعلام شده است که بیانگر کاهش قیمت بیلت در حدود 50 یوآن/تن در هفته مورد بررسی است.آخرین قیمت بیلت صادراتی چین با گریدهای مختلف نیز 605-590 دلار/تن، فوب اعلام شده است.
در بازار آمریکا، بازار بیلت ضعیف است و حجم دادوستد پایین است. قیمت صادراتی بیلت کشورهای CIS به آمریکا، ۴۲۴-۴۱۳ دلار/تن، سی‌اف‌آر گزارش شده است. اما علاقه‌ای به خرید در بازار ملاحظه نمی‌شود و احتمال افت قیمت در آینده وجود دارد.
تولیدکنندگان بیلت در اوکراین برای صدور بیلت به هند، قیمت 405 دلار/تن، سی‌اف‌آر را پیشنهاد می‌کنند.