فارس - رییس اتحادیه آهن فروشان از به تعویق افتادن اجرای مصوبه تعرفه جدید فولاد برای جلوگیری از نوسانات ناگهانی بازار خبر داد. محمد آزاد در خصوص آزاد شدن تعرفه فولاد گفت: افزایش تعرفه واردات فولاد در کمیسیون ماده یک تصویب شده است، ولی جلوی اجرای آن گرفته شده تا بتواند از نوسانات ناگهانی بازار جلوگیری کنند.

وی در خصوص اینکه اجرای افزایش تعرفه فولاد در چه زمانی خواهد بود گفت: اجرای افزایش تعرفه فولاد احتمالا بعد از انتخابات اتفاق می‌افتد.

آزاد گفت: وقتی خبر افزایش تعرفه اعلام شد حدود ۵‌درصد افزایش قیمت در بازار داشتیم به همین دلیل با دستور وزارت بازرگانی فعلا جلوی اجرای تعرفه جدید گرفته شده است و در حال حاضر بازار به حالت اولیه بازگشته است.

تقی بهرامی نوشهر رییس انجمن تولید کنندگان فولاد پیشتر در گفت و گو با فارس در پاسخ به اینکه آیا خبر افزایش تعرفه فولاد صحت دارد یا خیر گفته بود: در خصوص افزایش تعرفه فولاد صورت جلسه‌ای با وزارت صنایع و وزارت بازرگانی تنظیم و امضا شده که البته هنوز به تصویب نهایی دولت نرسیده است.

وی افزود: بر اساس این صورتجلسه افزایش تعرفه واردات ورق و تیرآهن ۱۶‌درصد و میلگرد ۱۰‌درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس انجمن تولید کنندگان فولاد گفت: با توجه به اینکه تعرفه واردات ورق و تیرآهن پیش از این صفر‌درصد بود با این افزایش به ۱۶‌درصد می‌رسد و تعرفه واردات میلگرد با افزایش ۱۰‌درصد به ۲۱‌درصد می رسد.