بورس نیوز- بازار ارز و سکه در ادامه روند پرنوسان روزهای گذشته پیش می‌رود و به‌رغم تمامی تلاش‌های انجام شده برای کنترل قیمت آن، قیمت‌ها همچنان در ارقام بالا روی تابلوی صرافی‌ها ثبت می‌شود. از سوی دیگر خبرهایی از راه‌اندازی بورس ارز در آبان ماه به گوش می‌رسد. حال آنکه هنوز برخی از کارشناسان با مفهوم ارز ۳ نرخی در کشور و ساز و کار مرکز مبادلات ارزی مخالف هستند و باید دید با راه‌اندازی بورس ارز مسیر قیمت‌ها در بازار ارز به کجا خواهد کشید؟ خوش نویس، کارشناس معاملات قراردادهای سکه آتی در این رابطه اظهار کرد: با وجود ادامه روند افزایشی قیمت دلار، سکه همچنان آرام‌آرام پیش می‌رود. وی همچنین افزود: حرکت آرام سکه نقدی در حالی است که در بازار آتی پس از افزایش قیمت‌های ناگهانی و شتاب زده سررسیدها، بازار یک طرفه شده و با ایجاد موقعیت‌های فروش، سررسیدها بار دیگر همچون هفته‌های گذشته مجبور به نزول شد.

در حال حاضر با توجه به فاصله غیر‌منطقی سکه نقدی و آتی و یک طرفه بودن بازار، به نظر می‌رسد خریدارها دست نگه داشته‌اند و اگر این روال ادامه پیدا کند باید دید تا کجا سکه آتی عقب‌نشینی خواهد کرد؟ در بازار نقدی نیز با توجه به حجم بالای تقاضا و تدابیر تصمیم‌گیرندگان برای کاهش قیمت دلار، به نظر می‌رسد تا زمانی که خریدار برای سکه نقدی باشد افزایش قیمت نقدی دور از انتظار نیست.اما علاوه‌بر بازار داخلی، بازارهای جهانی یکی از دیگر فاکتورهایی هستند که روی روند مبادلات تاثیرگذار است. این در شرایطی است که تقویم اقتصاد جهانی هفته پیش رو در انتظار انتشار بیانیه کمیته بازارهای آزاد فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هفته جاری است و همچنین روز پنج شنبه و جمعه نشست اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

به گزارش سایت «Commdity Online»، با توجه به افزایش تقاضا در هند و نزدیک شدن به مراسم جشن در این کشور، طلا تا حدودی با حمایت مواجه شده است. با این حال کارشناسان در مورد چشم‌انداز طلا خوش بین هستند و در انتظار اقدامات دور سوم تسهیل مقداری از سوی بانک‌های مرکزی هستند تا بتوانند تقاضای سرمایه‌گذاری در طلا را افزایش دهند.