گروه بنگاه‌ها- مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: میزان اشتغالزایی در کشور به واسطه بهره‌گیری از صنعت فولاد، هفت برابر می‌شود.

مرتضی آقاجانی در گفت‌وگو با موج، با بیان این مطلب اظهار کرد: صنعت فولاد به عنوان مادر صنایع ایران به واسطه زنجیره تولید و خدماتی که ارائه می‌دهد، می‌تواند اشتغالزایی را تا هفت برابر افزایش دهد. وی افزود: اجرای طرح های هفت گانه فولادی در استان‌های مختلف در کنار پیشبرد برنامه‌ها برای دستیابی به اهداف این صنعت می‌تواند رشد و شکوفایی و تغییر چهره اقتصادی را برای استان‌های محروم کشور به ارمغان آورد.

آقاجانی یادآور شد: عملکرد مجموعه فولادسازی استان هرمزگان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به نیمه دوم سال قبل بسیار مطلوب و رضایت بخش بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اعلام اینکه این شرکت هم اکنون با اهداف و برنامه‌های پیش‌بینی شده فاصله دارد، اظهار کرد: به منظور تکمیل ظرفیت‌های تولیدی در این مجموعه صنعتی برنامه‌های جامعی پیش‌بینی شده که امید است تا پایان سال تحقق یابد.

وی با اعلام اینکه میزان تولید این مجموعه در شش ماه دوم سال گذشته برابر با ۱۵۰ هزار تن بوده است، تصریح کرد: بر اساس پیشبرد برنامه‌ها، ‌این میزان در شش ماه نخست سال‌جاری به بیش از ۲۴۰ هزار تن افزایش یافته است.

آقاجانی با تاکید بر لزوم افزایش میزان صادرات محصولات فولادی در سال‌های آتی، یادآور شد: هم اکنون میزان صادرات محصولات این شرکت صنعتی برابر با ۲۵ هزار تن است که درصدد هستیم این رقم را در سال‌های آتی افزایش دهیم.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های پیش‌بینی شده در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ برای این شرکت فولاسازی، اذعان کرد: مقرر است ظرفیت تولیدی این مجموعه در پایان افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ به میزان دو برابر ظرفیت فعلی افزایش یابد.

آقاجانی در ادامه ایجاد یک خط تولید جدید بیلت و خط تکمیلی نورد را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در پایان این افق عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به شرایط موجود می‌توان پیش‌بینی کرد که اهداف مزبور (ایجاد و تکمیل خط تولید بیلت و نورد) در پایان این چشم‌انداز تحقق یابد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان بهبود روند بومی‌سازی تجهیزات را از دیگر دستاوردهای صنعت فولاد کشور عنوان و بیان کرد: هم اکنون بیش از ۸۰درصد از تجهیزات اساسی صنعت فولاد استان هرمزگان بومی‌سازی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به منظور بومی‌سازی ۲۰درصد باقی مانده از تجهیزات مورد نیاز این واحدهای صنعتی برنامه‌های جامعی در حال تدوین است که امید می‌رود بر پایه تلاش متخصصان داخلی در آینده نه چندان دور محقق شود.