ایران‌سینا- بر مبنای آمار 9ماه نخست سال و پیش‌بینی 3ماهه چهارم، به نظر می‌رسد تولید فولاد جهان در سال 2007 به مقدار 5/7 تا 5/8درصد افزایش سالانه خواهد داشت.
علاوه بر این امسال موجودی آمریکا کاهش داشته و در هیچ کجا به طور چشمگیری جمع‌آوری موجودی صورت نگرفته است. در نتیجه می‌توان برآورد کرد که برای دومین سال پیاپی تقاضای سالانه تا ۹درصد افزایش خواهد داشت که بیش از ۲برابر نرخ رشد ناخالص ملی جهان است. این رشد بالا باعث کمبود مواد اولیه می‌شود.

همچنین آخرین اطلاعات رسیده حاکی است قیمت نقدی سنگ‌آهن چین به 180دلار در هر تن رسیده است.
قیمت کک، قراضه و قیمت فروآلیاژها نیز به طور سرسام‌آوری در حال افزایش است. به عبارتی در سال ۲۰۰۷ به طور میانگین قیمت فولاد در همه بازارها به جز آمریکا افزایش سالانه داشته است. هم‌اکنون پیش‌بینی می‌شود میانگین قیمت‌ها در سال ۲۰۰۸ نیز افزایش خواهد داشت و اما تنها کشوری که موجب عرضه مازاد در بازارهای فولاد جهان می‌شود چین است. در عین حال ممکن است تعرفه صادرات چین افزایش بیشتری پیدا کند. افزایش قیمت مواد اولیه موجب بالا رفتن هزینه نهایی تولید در چین می‌شود. البته این برای فولادسازانی است که سنگ‌آهن و کک را نزدیک به ۴۷۵دلار در هر تن تحویل در کارخانه (۵۸۰دلار در هر تن فوب) می‌خرند که همان قیمت نقدی کنونی است. با اینکه ممکن است قیمت نقدی مواد اولیه کاهش یابد؛ اما افت قیمت محصولات نوار ورق بازارهای جهان نسبتا اندک خواهد بود. این بدین معنی نیست که در سال ۲۰۰۸ مشکلی وجود نداشته باشد. انتظار می‌رود که در داخل چین تلاش کارخانه‌ها برای سودآوری ادامه داشته باشد و عرضه مازاد چین منجر به کاهش قیمت نیمه دوم سال آینده خواهد شد، زیرا ظرفیت‌های تولیدی جدید به بهره‌برداری خواهد رسید. با این وجود حجم و قیمت صنعت فولاد جهان بهتر از سال ۲۰۰۷خواهد بود.