بورس‌نیوز- تولید آرسلورمیتال در سال گذشته تقریبا سه برابر تولید دومین شرکت بزرگ فولادسازی جهان یعنی نیپون ژاپن بوده است. میزان تولید Nippon در سال گذشته بر اساس این گزارش ۵/۳۷میلیون تن می‌باشد.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی فولاد، شرکت ArcelorMittal توانست با تولید ۶/۱۰۱ تن فولاد بار دیگر عنوان بزرگترین تولید‌کننده این محصول در سال ۲۰۰۸ را از آن خود کند.

تولید ArcelorMittal در سال گذشته تقریبا سه برابر تولید دومین شرکت بزرگ فولادسازی جهان یعنی Nippon ژاپن بوده است. میزان تولید Nippon در سال گذشته بر اساس این گزارش ۵/۳۷ میلیون تن می‌باشد.شرکت Bao Steel چین توانست با تولید ۴/۳۵میلیون تن فولاد در سال ۲۰۰۸ با سه رتبه صعود خود را به مقام سومین تولید‌کننده بزرگ جهان را از آن خود کند و شرکت Hebei چین نیز با تولید ۳/۳۳میلیون تن، خود را به مقام چهارم این فهرست رساند. تولید شرکت ژاپنی JFE نیز در سال ۲۰۰۸ به میزان ۶/۱میلیون تن نسبت به سال پیش از آن پایین آمده و همین امر این شرکت را با یک پله سقوط، به مکان پنجم لیست اتحادیه جهانی فولاد رسانده است. در این میان شرکت کره‌ای Posco نیز با تولید ۷/۳۱میلیون فولاد، با یک پله سقوط نام خود را به عنوان ششمین تولید‌کننده بزرگ این محصول در جهان به ثبت رساند. پس از این شرکت‌ها نیز Wuhon چین با ۷/۲۷میلیون تن، Tata هند با ۴/۲۴میلیون تن و Shandong چین نیز با ۸۲/۲۳میلیون تن تولید، در مقام‌های بعدی ایستاده‌اند. US Steel نیز با تولید ۲/۲۳میلیون تن فولاد، مقام دهم خود در سال ۲۰۰۷ را برای سال گذشته نیز تکرار کرد.