تثبیت قیمت آهن قراضه در بازار جهانی
قیمت فوب آهن قراضه، تحویل در بندر رتردام، در هفته گذشته از ثبات برخوردار بوده است.

به‌گزارش متال بولتن قیمت معاملاتی آهن قراضه MS1&(280:20)0، همانند دو هفته گذشته، در سطح 285-280 دلار/تن، فوب بدون تغییر باقی ماند. همچنین آخرین قیمت آهن قراضه HMS1&(250:50)0 و آهن قراضة Shredded درتاریخ 3/9/2009 به‌ترتیب، 255-250 دلار/تن و290-285 دلار/تن، فوب رتردام گزارش شده است که حاکی از این امر است که قیمت معاملاتی سایر انواع آهن قراضه نیز در هفته مورد بررسی در مقایسه با هفته قبل، تغییری نداشته است.
بررسی بازار آهن قراضه‌ترکیه نشان می‌دهد، در حالی که خریداران و تولیدکنندگان فولاد این کشور منتظر رسیدن آهن قراضه خریداری شده برای تحویل در ماه سپتامبر هستند، فعالیت خرید آنها در حال حاضر کند شده است.
از طرف دیگر، هرچند شرایط حاکم بر بازار محصولات نهایی فولاد‌ترکیه توجیه خرید آهن قراضه با قیمت‌های بالای فعلی را مشکل کرده است، اما گفته می‌شود که تعدادی از فولادسازان هنوز سفارش خرید خود را برای آهن قراضه مورد نیاز در ماه سپتامبر تکمیل نکرده‌اند و لذا امکان خرید محدود آهن قراضه در طول ماه مبارک رمضان وجود دارد.به موجب اطلاعات موجود، قیمت آهن قراضه (HMS1& (280:20 آمریکا در هفته مورد بررسی در حدود 320 دلار/تن، سی‌اف‌آر ‌ترکیه بوده است، که در مقایسه با هفته گذشته، تغییر چندانی نداشته است. قیمت Shredded هم همانند هفته گذشته حدود 325 دلار/تن، سی‌اف‌آر ‌ترکیه گزارش شده است.
اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت صادراتی آهن قراضه اروپا نیز همانند آمریکا، در هفته مورد بررسی از تغییرات قابل توجهی برخوردار نبوده است. آخرین قیمت آهن قراضه HMS۱&۲(۷۰:۳۰)۰ا، ۳۱۷ دلار/تن، سی‌اف‌آر، ‌ترکیه گزارش شده است که در مقایسه با هفته قبل، تغییری نداشته است. در بازار داخلی برخی از کشورهای اروپایی مثل ایتالیا، قیمت آهن قراضه در حال افزایش می‌باشد. قیمت آهن قراضه Shredded در ایتالیا، ۲۱۰-۲۰۰ یورو/تن اعلام گردیده که حاکی از افزایش قیمت ۲۰ درصدی طی دو ماه گذشته است.
در آمریکا، آخرین قیمت صادراتی آهن قراضه HMS1&2(80:20)0 و Shredded در تاریخ 3/9/2009، به‌ترتیب 295-290 دلار/تن و 300-295 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته قبل، تغییری گزارش نشده است. از بازار داخلی آمریکا خبر می‌رسد که قیمت آهن قراضه به دلیل افزایش تقاضای خرید و محدودیت عرضه با توجه به کیفیت و مناطق مختلف این کشور از 10 تا 30 دلار/تن رشد داشته است. طبق این گزارش، تقاضای خرید آهن قراضه برای ذخیره‌سازی و نیز تقاضای مراکز خدماتی و تولیدکنندگان فولاد، به ویژه تولیدکنندگان محصولات فولادی تخت، در حال افزایش است. برخلاف بازار داخلی، در بازارهای صادراتی و به دنبال کاهش تقاضای خرید ‌ترکیه و چین، انتظار می‌رود که عرضه‌کنندگان آهن قراضه در آمریکا با کاهش تقاضا مواجه شوند.
قیمت آهن قراضه صادراتی در کشورهای حوزة دریای سیاه، همانند سایر بازارهای جهانی در هفته مورد بررسی ثابت بوده است. آخرین قیمت معاملاتی آهن قراضه A۳، در حدود ۳۲۵-۳۲۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر ‌ترکیه گزارش شده است که نسبت به هفته قبل تغییری نداشته است.
در بازار داخلی چین، در هفته مورد بررسی و تحت تاثیر بازار ضعیف محصولات نهایی فولاد و تداوم روند نزولی قیمت، آهن قراضه باز هم با کاهش قیمت همراه بوده است. لکن آخرین اطلاعات نشان می‌دهد که به دلیل افزایش جو مثبت در بازار، فروشندگان آهن قراضه دیگر حاضر به کاهش زیاد قیمت فروش خود نیستند.
آخرین قیمت آهن قراضه در مناطق مختلف چین، ۲۷۳۰-۲۶۵۰ یوآن/تن (۴۰۰-۳۸۸دلار/تن) اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل حدود ۱۰۰ یوآن/تن کاهش نشان می‌دهد.