قیمت فوب آهن قراضه، تحویل در بندر رتردام، در هفته مورد بررسی باز هم از روند نزولی برخوردار بوده است. به گزارش سایت کارگزاری سی ولکس کالا به نقل از متال بولتن، قیمت معاملاتی آهن قراضه(HMS1&2(80:20 از 282-277 دلار/تن، فوب رتردام در هفته گذشته به سطح 280-275 دلار/تن، فوب در هفته مورد بررسی کاهش یافت.

همچنین آخرین قیمت آهن قراضه (HMS1&2(50:50 و آهن قراضه Shredded درتاریخ 24/9/2009، به ترتیب، 252-247 دلار/تن و285-280 دلار/تن، فوب رتردام گزارش گردیده است که حاکی از این امر است که قیمت معاملاتی سایر انواع آهن قراضه نیز در هفته مورد بررسی در مقایسه با هفته گذشته، حدود یک درصد افت داشته است. گفته می‌شود، پایین بودن تقاضا و قیمت در بازار محصولات فولادی طویل و کاهش سفارشات خرید در بازارهای وارداتی از عوامل موثر در تداوم روند کاهشی قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی است.
بررسی بازار آهن قراضه ترکیه نشان می‌دهد، خریداران و تولیدکنندگان فولاد این کشور همچنان در بازار خرید فعال هستند و روند کاهشی قیمت آهن قراضه وارداتی به‌صورت جزیی ولی مستمر ادامه دارد. قیمت Shredded هم از ۳۱۵-۳۱۳ دلار/تن، سی‌اف‌آر ترکیه به حدود۳۱۲-۳۰۸ دلار/تن کاهش یافته است. با توجه به بهبود دسترسی به آهن قراضه Shredded، تفاوت قیمت آن با آهن قراضه (HMS۱&۲(۸۰:۲۰ کمتر شده است. اطلاعات موجود نشان می‌دهد که قیمت آهن قراضه صادراتی از مبدا اروپا نیز در حال کاهش است. آخرین قیمت آهن قراضه (HMS۱&۲(۷۰:۳۰اروپا از ۳۰۴-۳۰۲ دلار/تن، سی‌اف‌آر، ترکیه در هفته گذشته به ۳۰۲-۲۹۸ دلار/تن در هفته مورد بررسی کاهش یافت.گزارشات موجود حاکی است که قیمت پیشنهادی آهن قراضه (HMS۱&۲(۷۰:۳۰ اروپا به مقصد ترکیه، عمدتا زیر۳۰۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر است. قیمت آهن قراضه صادراتی در کشورهای حوزه دریای سیاه، همانند سایر بازارهای جهانی در هفته مورد بررسی، از کاهش برخوردار بوده است. آخرین قیمت معاملاتی آهن قراضه A۳، در حدود ۳۰۵ دلار/تن، سی‌اف‌آر ترکیه گزارش شده است.
در بازار داخلی چین، در هفته مورد بررسی، بازار آهن قراضه از روند تقریبا ثابتی برخوردار بوده است و قیمت آهن قراضه همراه با نوساناتی در برخی از مناطق چین با تغییرات چندانی همراه نبوده است. آخرین قیمت آهن قراضه در مناطق مختلف چین، 2650-26000 یوآن/تن گزارش شده است که نسبت به هفته قبل تغییر قابل‌توجهی نداشته است. لکن فعالان بازار بر این عقیده‌اند که در صورت تداوم روند کاهشی قیمت محصولات فولادی، قیمت آهن قراضه باز هم روند نزولی به خود خواهد گرفت. در حال حاضر میان عرضه و تقاضای آهن قراضه در بازار داخلی چین توازن برقرار شده است.
لازم به ذکر است که قیمت محصولات فولادی در بازار داخلی چین همچنان رو به کاهش است و در صورت استمرار این روند ممکن است تعدادی از کارخانه‌های تولید فولاد به دلیل فشار هزینه، فعالیت تولیدی خود را متوقف کنند و در نتیجه بازار آهن قراضه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. اخبار موجود نشان می‌دهد که واردکنندگان چینی همچنان از بازار واردات خارج هستند و آنها به دلیل بازار ضعیف محصولات نهایی فولاد در چین و پایین بودن قیمت آهن قراضه در بازار داخلی این کشور، تمایلی به واردات آهن قراضه با قیمت‌های فعلی ندارند. آخرین قیمت پیشنهادی آهن قراضه (HMS۱&۲(۸۰:۲۰ آمریکا به مقصد چین، ۳۵۵-۳۵۰ دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که نسبت به هفته قبل حدود ۵ دلار/تن کاهش داشته است، با این وجود، قیمت‌های پیشنهادی جدید بالا است و مورد قبول خریداران قرار نمی‌گیرد.