گروه بورس کالا - امکان انجام معاملات آتی سکه طلا در بورس کالای ایران، به‌طور همزمان برای ۳ دوره منتهی به ماه‌های آبان،‌ دی و اسفند سال ۸۸ فراهم شد.

به گزارش اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران،‌ احمد رضایی، مدیر قراردادهای مشتقه کالایی در همین رابطه گفت: بورس کالای ایران به منظور عمق بخشیدن به بازار معاملات آتی سکه طلا و حضور فعال تر کارگزاران و مشتریان قراردادهای فوق، انجام معاملات آتی سکه طلا را برای سه دوره منتهی به آبان‌ماه،‌ دی‌ماه و اسفندماه به طور همزمان برای کارگزاران و مشتریان فراهم کرده است.

وی افزود: کارگزاران و مشتریان در صورت علاقه‌مندی و آگاهی کامل از بازار می توانند به منظور مدیریت و کنترل ریسک قیمت یا استفاده از نوسانات بازار در معاملات فوق شرکت نمایند.

بورس کالای ایران از پنجم آذر ماه سال گذشته معاملات آتی سکه طلا را با هدف کشف قیمت واقعی سکه و طلا در بازاری منسجم و شفاف و به منظور حمایت از سرمایه‌گذاران،‌ جلوگیری از خروج سرمایه از کشور،‌ یکپارچگی و یکسان‌سازی معاملات طلا در سراسر کشور و جلوگیری از معاملات موهوم و رواج سکه‌های تقلبی راه‌اندازی کرده است.