مرکز خدمات فولاد ایران- ۳۰هزار تن بیلت روسیه در هفته منتهی به ۲۶ مارس در قیمت ۶۰۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر فیلیپین معامله شد. طی این مدت بیلت مالزی نیز در قیمت ۶۱۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر خریداری شد.

به دلیل کاهش عوارض گمرکی واردات در این منطقه، احتمال افزایش قیمت بیلت صادراتی آ‌سه‌آن به تایوان وجود دارد. یک محموله ۳ تا ۵ هزار تنی بیلت ژاپن طی ۱۰ روز گذشته در قیمت ۶۰۵ تا ۶۰۶ دلار هر تن سی‌اف‌آر کره معامله شد. اما تجار این منطقه بر این باورند که معاملات در قیمت‌های پایینی انجام شده‌‌اند؛ به همین دلیل طی چند هفته گذشته قیمت پیشنهادی خود را بالا برده‌اند.

میزان تقاضای بیلت سی‌آی‌اس کمی بالا رفته است و تجار پیش‌بینی می‌کنند که قیمت جدید صادراتی این محصول به ۶۳۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر برسد. بسیاری از تجار طی هفته گذشته خواستار فروش بیلت سی‌آی‌اس، در قیمت ۶۲۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر بودند. قیمت پیشنهادی بیلت تایوان طی هفته گذشته ۶۲۰ تا ۶۳۵ دلار هر تن سی‌اف‌آر بود و برخی از تجار انتظار افزایش قیمت پیشنهادی بیلت و رسیدن آن به ۶۶۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر را طی این هفته دارند. در حال حاضر کارخانه‌های مالزی خواستار صادرات بیلت در قیمت ۶۷۰ تا ۶۸۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر (۶۵۰ دلار هر تن فوب) می‌باشند.

برخی نیز معتقدند که قیمت پیشنهادی جدید بیلت همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد و به ۶۷۰ تا ۶۸۰ دلار هر تن خواهد رسید. در صورتی که قیمت و تقاضای میلگرد افزایش نیابد، تولید‌کنندگان این محصول قادر به خرید بیلت در این قیمت‌های بالا نخواهند بود. به‌رغم افزایش قیمت پیشنهادی بیلت، خریداران این محصول خواستار خرید در قیمت‌های پایین‌تری می‌باشند. با توجه به اینکه موجودی انبارها به زودی به اتمام خواهد رسید، خریداران این محصول نیز چاره‌ای جز خرید بیلت در این قیمت‌های بالا نخواهند داشت. اخیرا یکی از وارد‌کننده‌های بیلت در ویتنام، این محصول را درقیمت ۶۲۰ دلار هر تن سی‌اف‌آر خریداری کرده است.