ورود شمش طلای یک کیلویی به معاملات قراردادهای آتی

نخستین عرضه شمش طلای ۱۰۰ گرمی به صورت نقدی

گروه بورس کالا - در هفته جاری شمش طلا با وزن تقریبی یک کیلو در رینگ مبادلاتی آتی و شمش طلای صد گرمی در رینگ مبادلاتی نقدی بورس کالا عرضه خواهد شد. محمودرضا الهی‌فر، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا با بیان مطلب فوق به «دنیای‌اقتصاد» اظهار داشت: عرضه سکه با وزن یکصد گرم با هدف جذب سرمایه‌های کوچک‌تر به بورس کالا صورت گرفته است.وی ادامه داد: با توجه به عرضه شمش طلا در بورس کالا با وزن‌های حدود یک کیلو و قیمت بالای آن، خانواده‌ها و اشخاصی که دارای سرمایه‌های اندک هستند، توان خرید آن را نداشته؛ بنابراین بر آن شدیم تا با عرضه شمش‌هایی با وزن یکصد گرم و در آینده نزدیک ۵۰ گرمی راه را برای حضور سرمایه‌های اندک به بورس کالا باز کنیم. وی تصریح کرد: نخستین عرضه شمش طلای ۱۰۰ گرمی از سوی کارگزاری سی ولکس کالا و در روز دوشنبه صورت خواهد گرفت.وی افزود: این شمش‌ها به سفارش کارگزاری سی ولکس بوده و مجوز بانک مرکزی را نیز دارد. الهی‌فر تاکید کرد: در عرضه نخست شمش طلای صد گرمی تعداد ۶۴ شمش در نظر گرفته شده که با توجه به استقبال بازار افزایش خواهد یافت. در همین حال، هیات پذیرش بورس کالای ایران با ورود شمش طلای یک کیلویی نیز به معاملات قراردادهای آتی این بورس موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا)، دبیر هیات پذیرش بورس کالا با بیان مطلب فوق افزود: این هیات پذیرش، شمش طلای یک کیلویی را به عنوان یک قرارداد جدید در دستور کار خود قرار داد و در نهایت با ورود این محصول جدید در معاملات قراردادهای آتی موافقت کرد.

«منوچهر میرزایی» اظهار داشت: خوشبختانه با نرم افزار معاملات سکه طلا می‌توان معاملات شمش طلا را انجام داد؛ به طوری که هم‌اکنون شرایط برای راه اندازی معاملات این محصول در بورس کالا مهیا است.

وی با بیان اینکه دو شرکت «زرمهر» و «موته» محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد که در صورت استقبال شمش ۵۰۰ و ۲۵۰ گرمی شرکت «زرمهر» نیز در معاملات قراردادهای آتی مورد معامله قرار خواهد گرفت.