رشد تولیدات شرکت ملی صنایع مس ایران

در ۴ ماه اول سال ۱۳۸۹ شرکت ملی صنایع مس ایران با تلاش، پشتکار و همت مدیریت و پرسنل خود توانست در تمام بخش‌های تولید نسبت به برنامه پیش افتد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، دکتر سعد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر گفت: مجموع استخراج سنگ سولفوری از معادن مس سرچشمه و میدوک در استان کرمان و سونگون در استان آذربایجان شرقی تا پایان تیر به میزان ۱۳ میلیون تن بوده که ۶ درصد نسبت به برنامه پیش‌بینی شده افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: مجموع کنسانتره مس تولیدی در کارخانجات تغلیظ مجتمع‌های مس سرچشمه، شهر بابک و سونگون تا پایان خردادماه به میزان ۳۰۷ هزار تن می‌باشد که یک درصد نسبت به برنامه تولید رشد داشته است.

دکتر سعد محمدی تصریح کرد: مجموع مس آندی تولید شده در کارخانجات ذوب مجتمع‌های مس سرچشمه و شهر بابک ۹۳ هزار تن بوده که ۳ درصد رشد داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد رشد داشته است.

مجموع مس تصفیه شده (مس کاتدی) در پالایشگاه سرچشمه، امور لیچینگ و بیولیچینگ ۷۴ هزار تن بوده که ۲ درصد از برنامه پیش‌بینی شده افزایش داشت و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران اظهار کرد: کنسانتره مولیبدن به میزان دو هزار و ۲۷۵ تن و کنسانتره فلزات گرانبها نیز به میزان ۲۱۱ تن تولید شده که به ترتیب ۲۴ و ۲۶ درصد نسبت به برنامه رشد داشته است. در واحد ریخته‌گری‌ها نیز ۱۹ هزار و ۱۴۰ تن مفتول مسی هشت میلیمتری تولید شده است. به گفته دکتر سعد محمدی، کارخانه اسیدسولفوریک این شرکت نیز بیش از ۲۳ هزار تن تولید داشته که رشد ۲۴ درصدی را نسبت به برنامه سال ۸۹ نشان می‌دهد. لازم به ذکر است، شرکت ملی صنایع مس طبق برنامه زمانبندی شده در سال ۸۹ تصمیم به بازگشایی ۶ معدن جدید دارد که پس از بازگشایی اولین معدن (مس دره زار) توسط مقام عالی وزارت صنایع و معادن جناب آقای مهندس محرابیان در خردادماه، سه معدن دیگر (چاه فیروزه، چاه مسی، ایجو) به طور همزمان در استان کرمان، شهرستان شهر بابک به زودی بازگشایی می‌شود.