مرکز خدمات فولاد ایران- یکی از مقامات انجمن آهن و فولاد چین از کارخانه‌های فولادسازی در این کشور درخواست کرده است تا طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ استفاده از چدن را برای تولید محصولات خود کاهش داده و به جای آن از قراضه برای تولید فولاد استفاده کنند. طی ماه‌های ژانویه تا سپتامبر متوسط جهانی استفاده از سنگ آهن برای تولید فولاد ۷۴۱/۰ و این رقم در چین ۹۴۷/۰ و در کشورهای توسعه یافته ۵۷/۰ بود. میزان استفاده از سنگ آهن برای تولید فولاد در چین بالا است و این امر توسعه صنعت فولاد این کشور را با مشکل روبه‌رو کرده است.

میزان استفاده از قراضه برای تولید هر تن فولاد نیز در چین کاهش یافته است. طی سال ۲۰۰۸ متوسط میزان قراضه استفاده شده برای تولید هر تن فولاد در حدود ۶۲۹ کیلوگرم بود که این رقم در سال ۲۰۰۹ به ۵۲۰ کیلوگرم کاهش یافت. متوسط میزان قراضه استفاده شده برای تولید هر تن فولاد از ماه ژانویه تا سپتامبر سال‌جاری در حدود ۴۲۵ کیلوگرم بود.

پایین بودن عرضه قراضه یکی از دلایل کاهش استفاده از این محصول برای تولید فولاد در این کشور است. با افزایش عرضه قراضه توسط کارخانه‌های فولادی و گسترش شهرنشینی طی برنامه دوازدهم پنج ساله توسعه (‌۲۰۱۵- ۲۰۱۱‌)، عرضه قراضه در این کشور افزایش خواهد یافت. پیش‌بینی می‌شود که حجم قراضه جمع‌آوری شده در چین تا پایان سال ۲۰۱۳ به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن در سال برسد.