طی هفته گذشته قیمت بیلت در اغلب بازارهای جهانی از روند صعودی برخوردار بوده است. به گزارش سایت سی‌ولکس کالا به نقل از متال بولتن، با توجه به انتظار تداوم افزایش قیمت آهن قراضه در بازارهای جهانی و نیز تکمیل سفارش تولید کارخانه‌های صادرکننده بیلت در تعدادی از کشورهای صادرکننده قیمت بیلت صادراتی در هفته مورد بررسی رو به افزایش گذاشت.

هر چند تقاضای ضعیف و قیمت پایین محصولات فولادی طویل در اغلب بازارهای جهانی همچنان ادامه دارد.
تازه‌ترین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته گذشته، قیمت بیلت در بازار داخلی ترکیه و نیز قیمت معاملاتی این کشور در بخش صادرات، تحت تاثیر رشد قیمت آهن قراضه و انتظار افزایش فعالیت‌های دادوستد در بازار با اتمام تعطیلات در ترکیه، از روند افزایشی برخوردار بوده است. در هفته مذکور، قیمت فروش بیلت در بازار داخلی ترکیه به‌طور متوسط 580-570 دلار/تن(تحویل درب کارخانه) اعلام شد که نسبت به هفته قبل حدود 10 دلار/تن رشد گزارش شده است. قیمت بیلت صادراتی ترکیه نیز معادل 580-570 دلار/تن، فوب اعلام شده است، در حالی‌که قیمت هفته قبل 570-560 دلار/تن، فوب بوده است. قیمت بیلت صادراتی کشورهای CIS به مقصد ترکیه معادل 585-580 دلار/تن، سی اف آر اعلام شده است.
در هفته گذشته، قیمت صادراتی (معامله شده) بیلت تولیدکنندگان کشورهای CIS معادل ۵۶۵-۵۶۰ دلار/تن، فوب دریای سیاه گزارش شده است که نسبت به قیمت هفته گذشته ۲۰-۱۵ دلار/تن رشد داشته است. تقریبا تمامی کارخانه های تولیدکننده بیلت در این کشورها، سفارش تولید خود را تا پایان سال ۲۰۱۰ تکمیل کرده‌اند که گفته می‌شود عمده‌فروش‌های انجام شده به خریداران ایرانی بوده است و در حال حاضر در حال سفارش‌گیری برای تولید ماه ژانویه ۲۰۱۱ هستند. در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی اف آر بنادر کشورهای منطقه خلیج‌فارس ۶۰۰-۵۹۰ دلار/تن، سی اف آر خلیج‌فارس گزارش شده است. با توجه به فروش میلگرد در بازار داخلی کشورهای منطقه به قیمت ۶۳۰-۶۲۰ دلار/تن، کارخانه‌های نوردی با توجه به کاهش فاصله قیمتی بیلت و میلگرد به حدود ۴۰ دلار/تن، علاقه ای به خرید بیلت از خود نشان نمی‌دهند. در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در اغلب مناطق چین از روند نزولی جزئی برخوردار بوده است.
قیمت بیلت در بازار داخلی چین (با احتساب 17 درصد مالیات بر ارزش افزوده) 4227 یوآن/تن (636 دلار/تن) اعلام شده است که نسبت به هفته گذشته حدود 3 یوآن/تن کاهش داشته است. قیمت بیلت صادراتی چین معادل 760-756 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته قبل حدود 3 دلار/تن کاهش داشته است.
قیمت صادراتی بیلت کشورهای مختلف از جمله روسیه به مقصد کشورهای جنوب شرق آسیا از قبیل تایوان و کره جنوبی معادل ۶۰۰-۵۸۵ دلار/تن، سی‌اف‌آر درج شده است که نسبت به معاملات قبلی معادل ۱۵-۵ دلار/تن رشد نشان می‌دهد.
اسلب همچنان بدون تغییر
در هفته گذشته، قیمت معاملاتی اسلب کشورهایCIS ، ۵۲۰-۵۱۰ دلار/تن، فوب دریای سیاه گزارش شده است که نسبت به هفته گذشته تغییری نداشته است.
قیمت اسلب صادراتی کشورهای آمریکای جنوبی هم در هفته قبل، 530-500 دلار/تن، فوب درج شده است که نسبت به هفته قبل حدود 10دلار/ تن رشد داشته است.