گروه بورس کالا- کتایون دارابی: روند بازار پتروشیمی‌نسبت به روز گذشته افزایشی بود. به گفته فعالان بازار، کمبود محصولات پلیمری در بازار داخلی سبب شده است تا نرخ‌ها در‌این روز صعودی باشد.در‌این روز همچنین آگاهان بازار از احتمال کاهش نرخ EPS‌ها (گروه پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن‌ها) در بازار داخلی خبر می‌دهند.

به گفته فعالان اقتصادی، با کاهش نرخ EPS‌های وارداتی و همچنین عرضه‌این محصولات در روز سه‌شنبه هفته گذشته و هفته‌جاری احتمال کاهش نرخ در روزهای آتی وجود دارد.در معاملات روز گذشته بورس کالا نیز محصولات پتروشیمی ‌امیرکبیر و مارون عرضه و معامله شد. به گفته فعالان بورس، در‌این روز پتروشیمی‌ امیرکبیر افزایش عرضه داشت.
پلی‌اتیلن سبک خطی 0209AA پتروشیمی ‌امیرکبیر با نرخ پایه یک هزار و 300 تومان و حجم 6560 تن عرضه شد که در رقابت با نرخ یک هزار و 365 تومان خریداری شد. پلی‌اتیلن سبک فیلم 2420H با نرخ یک هزار و 346 تومان و حجم 3000 تن عرضه شد و در رقابت با قیمت یک هزار و 414 تومان معامله شد.
پلی‌اتیلن سنگین تزریقی I۴ پتروشیمی ‌مارون نیز در‌این روز با نرخ پایه یک هزار و ۸۲ تومان و حجم ۳۹۶ تن عرضه شد که در رقابت با نرخ یک هزار و ۱۳۶ تومان توسط کارگزاران خریداری شد. پلی‌پروپیلن V۳۰S و پلی پروپیلن رافیا C۳۰S نیز در‌این روز با نرخ یک هزار و ۲۵۹ تومان در رقابت خریداری شد.در‌این روز و در بازار نرخ پی‌وی‌سی نسبت به روز گذشته ثابت ماند. عدم عرضه پی وی سی ۶۵۵۸ امروز و در رینگ پتروشیمی ‌از سوی برخی از فعالان اقتصادی ادامه دار عنوان شده است. در‌این روز شایعه سپرده شدن عرضه پی وی سی ۶۵۵۸ از‌این پس به بازرگانی پتروشیمی‌در بازار جریان داشت.‌این در حالی است که برخی از آگاهان بازار نیز‌این شایعه را نادرست خوانده و می‌گویند: خط تولید ۶۵۵۸ نیز به دلیل تعهدات پتروشیمی ‌بندرامام در حال تولید S۶۰ است و به همین دلیل تولید ۶۵۵۸ در مجتمع بندرامام در روزهای اخیر متوقف شده است.البته بیشتر آگاهان بازار در خصوص خروج محصولات پتروشیمی‌از بورس کالا می‌گویند: هنوز تصمیم قاطعی در‌این باره گرفته نشده است. با‌این حال برخی از فعالان اقتصادی، از تشکیل جلسه‌ای با حضور وزیر صنایع و معادن و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی‌در مورد ‌این موضوع خبر می‌دهند، اما اطلاعات از ‌این جلسه هنوز در دسترس نیست.