گروه بورس کالا- در نخستین هفته سال 2011 با وجود تداوم تعطیلات سال نو، فعالیت در بازارهای جهانی بیلت چندان
فعال نبود.

با این حال اخبار منتشره در خصوص تحولات بازار در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که با توجه به رشد قیمت آهن قراضه و تقاضای مناسب خرید در بازار، قیمت بیلت در تعدادی از بازارهای جهانی در حال افزایش می‌باشد و انتظار می‌رود با از سرگیری کامل فعالیت‌ها در هفته آینده، ضمن شفاف‌تر شدن شرایط بازار بیلت، قیمت‌های فروش سایر فروشندگان نیز افزایش یابد.
هر چند این احتمال نیز مطرح است که با رشد بیشتر قیمت و کاهش فاصله قیمتی بیلت و میلگرد، از سطح تقاضا برای خرید بیلت کاسته شود.به گزارش سایت کارگزاری سی‌ولکس کالا به نقل از متال بولتن تازه‌ترین اطلاعات از بازار ترکیه حاکی است، در هفته مورد بررسی قیمت معاملاتی بیلت در بازار داخلی و صادراتی ترکیه افزایش یافت.
استمرار افزایش قیمت آهن قراضه موجب شد که تولیدکنندگان بیلت ترکیه قیمت‌های فروش خود را بالا ببرند. قیمت معاملاتی بیلت صادراتی ترکیه نیز معادل 670-660 دلار/تن، فوب اعلام شده است که نشان می‌دهد که طی مدت کمتر از سه هفته قیمت بیلت صادراتی ترکیه حدود 50 دلار/تن رشد داشته است. تعدادی از کارخانه‌های کوچک تولیدکننده قیمت 680 دلار/تن، فوب را پیشنهاد می‌کنند. همچنین، قیمت بیلت پیشنهادی کشورهای CIS به مقصد ترکیه 655-645 دلار/تن، سی اف آر گزارش شده است که نسبت به هفته قبل حدود 10 دلار/تن رشد نشان می‌دهد.
اطلاعات موجود نشان می‌دهد که آخرین قیمت معاملاتی تولیدکنندگان بیلت کشورهای CIS، ۶۱۰-۶۰۰ دلار/تن، فوب دریای سیاه است که مربوط به هفته پایانی سال ۲۰۱۰ است. گفته می‌شود در حال حاضر به دلیل اینکه اغلب تولیدکنندگان بیلت در کشورهای منطقه در تعطیلات به سر می‌برند، لذا قیمت‌های پیشنهادی جدید چندان مشخص نیست و انتظار می‌رود در هفته آینده قیمت فروش بیلت کارخانجات اعلام شود.
اما برخی گزارش‌‌های متفرقه بیانگر پیشنهاد قیمت 630 دلار/تن، فوب از سوی تعدادی از عرضه‌کنندگان است. در هفته مورد بررسی، قیمت معاملاتی بیلت بر مبنای سی‌اف‌آر بنادر کشورهای منطقه خلیج‌فارس 650-640 دلار/تن، سی‌اف‌آر اعلام شده است که در مقایسه با هفته قبل تغییری نداشته است و بازار منطقه در انتظار روشن شدن سطح قیمت‌های جدید صادرکنندگان در سال جدید (سال 2011) هستند.
در هفته مورد بررسی، قیمت بیلت در اغلب مناطق چین از روند صعودی برخوردار بوده است. قیمت بیلت صادراتی چین معادل ۷۹۴-۷۹۰ دلار/تن، فوب اعلام شده است که نسبت به هفته قبل حدود ۵ تا ۸ دلار/تن رشد داشته است.