ایسنا - مسوول تالار نمایندگی بورس کالا در مشهد گفت: برای راه‌اندازی این دفتر و افتتاح معاملات زعفران و زیره منتظر تصمیم بورس کالا هستیم. شاهین چراغی تاکید کرد: برای آغاز به کار آزمایشی تالار مشهد همه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و نیز تولیدکننده آماده است و به همین خاطر منتظر تصمیم شرکت بورس کالای ایران هستیم.

وی با بیان اینکه دو گرید زعفرانی پوشال و نگین در بورس کالا عرضه خواهد شد، افزود: حجم عرضه زیره هنوز مشخص نیست و بستگی به موجودی انبار عرضه کننده دارد.

چراغی پیش از این با تاکید بر اینکه هدف از ایجاد بورس زعفران در مشهد فعالیت بیش از پیش در رینگ صادراتی است،‌ تصریح کرده بود: تاکنون قیمت زعفران در بازارهای جهانی شفاف نبوده است و خریداران خارجی علاقه‌مند به راه‌اندازی این بازار برای شفافیت قیمت با توجه به نظارت‌های بورس هستند.

مسوول تالار نمایندگی بورس کالا در مشهد همچنین درباره عرضه زیره در این تالار با اشاره به آنکه زیره با حجم بالا در بمبئی معامله می‌شود، اظهار کرده بود: چون زیره ایران کیفیت بالایی دارد می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کرده و با هماهنگی با بازارهای جهانی به ویژه بمبئی در هند تاثیرگذار باشد.