مرکز خدمات فولاد ایران- تقاضای واردات قراضه در ترکیه همچنان بالا است و قیمت این محصول نیز افزایش یافته است. اواخر هفته گذشته، بیش از ۳۲۰ هزار تن قراضه وارد ترکیه شده است. سه محموله قراضه مخلوط که شامل قراضه سنگین کلاس ۱، قراضه خرد شده و قراضه با کیفیت است از کانادا وارد ترکیه شده است که شامل یک محموله ۴۵ هزار تنی در قیمت ۴۶۰ دلار هر تن سی اف آر و دو محموله ۵۰ هزار تنی در قیمت‌های ۴۶۲ و ۴۶۳ دلار و ۵۰ سنت هر تن سی اف آر است. آخرین بار یک محموله قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ ( ۲۰ - ۸۰ ) آمریکا نیز در قیمت ۴۵۸ دلار هر تن

سی اف آر در ترکیه خریداری شده بود.قیمت پیشنهادی قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ ( ۲۰ - ۸۰ ) در ۴۷۰ دلار هر تن سی اف آر و قراضه خرد شده در ۴۷۵ دلار هر تن سی اف آر ثابت است. قراضه سنگین کلاس ۱ و ۲ (۲۰ - ۸۰ ) اروپا هم در قیمت ۴۵۴ تا ۴۵۵ دلار هر تن پیشنهاد می‌شود.

افت قیمت قراضه در چین

با کاهش قیمت خرید قراضه از جانب تعداد بیشتری از کارخانه‌های چینی، قیمت این ماده اولیه در بازار داخلی این کشور باز هم کاهش یافت. در شرق چین برخی هفته گذشته قیمت خرید قراضه سنگین را تا ۵ دلار کاهش داده و قیمت آن به ۵۴۸ دلار با ۱۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده رسید. یکی از مصرف کننده‌های اصلی این منطقه نیز قیمت خرید را به ۵۶۰ دلار کاهش داد. کارخانه‌ها معتقدند که عرضه‌کننده‌ها قیمت خرید خود را ۵ تا ۸ دلار کاهش داده‌اند از این رو آنها نیز می‌توانند قیمت‌ها را کاهش دهند. قیمت فعلی قراضه سنگین در بازار شرق چین بین ۵۵۲ تا ۵۷۱ دلار در هر تن است که ۳ دلار در هفته اخیر افت داشته است.