گروه بورس کالا - دادوستدهای بازار آتی بورس کالای ایران دیروز هم به تاثیر از صحبت‌های حاشیه‌ای و افزایش قیمت دلار شاهد رونق مبادلات و پیشی گرفتن موقعیت‌های خرید از موقعیت‌های فروش بود.

به گفته معامله‌گران، آنچه در بازار روز گذشته عامل افزایش و تحریک قیمت دلار بوده، گمانه‌زنی‌ها پیرامون تغییر نرخ ارز مرجع یک هزار و ۲۲۶ تومانی بود که روی تحریک تقاضا و افزایش قیمت دلار تاثیر محسوسی گذاشت. البته موضوعات مطرح شده درباره وضعیت بازار ارز و تدابیر بانک مرکزی در این خصوص که طی هفته سپری شده با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شده از مهم‌ترین اهرم‌هایی بود که توانست تغییر قیمت‌ها و صعودی شدن بازار را به دنبال داشته باشد. فعالان معتقدند دادوستدها امروز در حالی دنبال می‌شود که به پیروی از مبادلات روز گذشته و ثبت نام برای خرید دلار بیش از ۲ هزار تومانی امکان تداوم تحرکات مثبت قیمتی وجود دارد.
البته همچنان پیش‌بینی‌ها نسبت به افزایش قیمت‌ها دور از انتظار است و معامله‌گران باید با تعقیب اخبار و گزارش‌های رسمی و غیر‌رسمی منتظر نوسانات در هفته پیش رو باشند. در بازار آتی، قیمت سکه سررسید مردادماه با 03/0 درصد افت در مبادلات صبح و افزایش 57/1 درصدی در مبادلات بعدازظهر در محدوده 750 تا 762 هزار تومان، سررسید شهریورماه با افزایش 10/3 درصدی در محدوده 791 تا 811 هزار تومان، سررسید مهرماه با افت 34/0 درصدی در مبادلات صبح و افزایش 69/1 درصدی در مبادلات عصر در محدوده 829 تا 845 هزار تومان و سررسید آبان‌ماه با افزایش 94/2 درصدی در محدوده 872 تا 890 هزار تومان قرار گرفت.