رونق به بازار آهن برمی‌گردد

گروه بورس‌‌فلزات- با اعلام فهرست بهای پروژه‌ها از سوی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری رونق به بازار آهن بازمی‌گردد. نعمت‌ا... محسنی، مدیر فروش و پشتیبانی شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با بیان مطلب فوق به خبرنگار دنیای اقتصاد گفت: با اعلام فهرست بهای پروژه‌ها از سوی معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری که در آن به نرخ تیرآهن و میلگرد نیز اشاره شده تکلیف قراردادها برای پروژه‌ها مشخص می‌شود و بدین ترتیب بازار مجددا رونق می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این فهرست بهای قیمت انواع هر کیلو تیرآهن ۷۹۱تومان و نرخ انواع میلگرد آجدار کیلویی ۶۱۴تومان اعلام شده در حالی که نرخ محصولات ذوب‌آهن هر کیلو میلگرد با میانگین نرخ ۵۹۲تومان و هر کیلو تیرآهن سبک و سنگین با میانگین نرخ ۷۳۰تومان به فروش رسیده است.

وی افزود: آنچه که واضح است نرخ محصولات ذوب‌آهن در‌حال‌حاضر نسبت به فهرست بهای اعلام شده متعادل است و به این صورت خرید از بورس منطقی است.

وی مبادلات هفته جاری را پررونق ارزیابی کرد و افزود: همانطور که اشاره شد به دلیل اینکه خرید از بورس برای مصرف‌کنندگان صرفه اقتصادی پیدا می‌کند با توجه به کیفیت محصولات ذوب‌آهن پیش‌بینی می‌شود حجم خرید این هفته در بورس بالا رود.

وی با اشاره به حجم تقاضا برای محصولات ذوب‌آهن در هفته گذشته گفت: گاهی اوقات تقاضا در بازار غیر شفاف است و با بازار همخوانی ندارد یعنی وقتی بازار در رکود به سر می‌برد جای تعجب دارد که این همه تقاضا برای محصولی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اما اینکه چرا ذوب‌آهن این همه تقاضا دریافت کرد به دلیل این است که کیفیت محصولات ذوب‌آهن شناخته شده است و تحویل کالای این شرکت نیز به موقع انجام می‌شود و در صورت تاخیر در تحویل جریمه پرداخت می‌کنیم.

همچنین وی افزود: البته محدودیت‌هایی نیز در خط تولید داریم که در برخی موارد باعث می‌شود تا عرضه محصولی با محدودیت مواجه شود تا بتوانیم محصول دیگری که تقاضای بیشتری در بازار دارد را پاسخگو باشیم.