گروه بورس کالا - هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان برای اولین بار در صنعت فولاد کشور، تیرآهن بال پهن تولیدی ذوب‌آهن اصفهان از طریق عرضه عمومی در تالار بورس کالای ایران به بازار عرضه شد. محسنی مدیرفروش و پشتیبانی این شرکت با اعلام مطلب فوق گفت: به دنبال سیاست ذوب‌آهن اصفهان در تنوع‌بخشی به تولیدات، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و همراهی و همگامی با روند پیشرفت و صنعتی شدن کشور و در پی تحقیقات بازار و بازاریابی انجام شده از سوی معاونت فروش و صادرات، پیشنهاد تولید تیرآهن بال پهن (H) به معاونت بهره‌برداری ارائه شد. این پیشنهاد در معاونت بهره‌برداری و مدیریت کیفیت، در تاریخ ۵/۴/۸۶ اجرایی شد و برای اولین بار در کشور و در جهت رفع نیاز داخلی، تیرآهن بال پهن سنگین ۱۶، تولید آزمایشی خویش را پشت سر گذاشت و نهایتا پس از انجام کنترل‌های لازم از سوی مدیریت کیفیت و مطابق با استاندارد ۲۱۹۹۴/DIN۱۰۲۵ آماده عرضه عمومی به بازار شد.

وی افزود: پس از این مرحله عملیات بازاریابی بالقوه قبلی تبدیل به بالفعل شده و با تلاش همکاران مدیریت فروش و پشتیبانی بازار مناسب شناسایی شده و این محصول در تاریخ ۲۱/۰۶/۸۶ به صورت ترکیبی ۸۰درصد با طول ۱۲متری و ۲۰درصد با طول کوتاه و در پی پارتی ۸۰۰تنی و با قیمت ۸۰۰۰ریال در هر کیلوگرم به بازار عرضه شد. مدیر فروش و پشتیبانی ذوب‌آهن گفت: با توجه به وارداتی بودن این محصول تاکنون، محصول طول کوتاه در بازار وجود نداشته و طبیعتا نیازمند یافتن راه‌های مصرف است. قیمت تیرآهن بال نیم‌پهن تولیدی عادی شرکت در بازار با ترکیب فوق در این زمان در حدود ۶۹۰۰ریال کیلوگرم است که حاکی از ارزش افزوده حدود ۱۱۰۰ریال کیلوگرم تیرآهن بال پهن ۱۶۰میلی‌متر است.

مهندس محسنی در پایان گفت: تولید تیرآهن‌های بال‌پهن سایز ۱۸۰، ۲۰۰ و ۲۲۰میلی‌متر در حال طراحی بوده که در آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.