در هفته منتهی به پنجم مهر ماه، با انعقاد 31 هزار و 317 قرارداد آتی سکه طلای تمام بهار آزادی در 16 هزار و 474 نوبت توسط معامله‌گران در بورس کالای ایران، ارزش معاملات قراردادهای آتی در این بورس به بیش از 3هزار و 89 میلیارد ریال رسید.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت بورس کالای ایران، در هفته گذشته معاملات قراردادهای آتی سکه طلا تحویل دی‌ماه ۹۲ با ۱۸هزار و ۹۷۳ قرارداد در ۹ هزار و ۵۱۵ نوبت در صدر قرار گرفت.
ارزش معاملات قراردادهای مذکور به بیش از یک هزار و ۸۹۴ میلیارد ریال بالغ شد. بر اساس این گزارش جایگاه دوم بیشترین معاملات قراردادهای آتی در هفته گذشته را قراردادهای آتی سکه طلا تحویل آذر ماه ۹۲ به خود اختصاص داد . در هفته‌ای که گذشت ۹هزار و ۱۹۹ قرارداد آتی سکه طلا تحویل آذرماه در ۵ هزار و ۹۲ نوبت و به ارزش بیش از ۸۹۶ میلیارد ریال توسط معامله‌گران آتی منعقد شد.
این گزارش حاکی است، قراردادهای آتی سکه طلا تحویل ماه‌های آبان و مهر ۹۲ نیز به ترتیب با یک هزار و ۷۵۴ قرارداد به ارزش بیش از ۱۶۶ میلیارد ریال و یک هزار و ۳۹۱ قرارداد به ارزش بیش از ۱۳۱میلیارد ریال در رده‌های بعدی معاملات در هفته گذشته قرار گرفتند.