گروه بنگاه‌ها- به دنبال چاپ گزارشی در صفحه 15 شماره 2086 مورخ 20/9/92 با عنوان «ماجرای سنگان، تغییرات مدیریتی و پیمانکار»، توضیحات مدیر ارشد پروژه‌های گروه صنعتی بازرگانی ایران، اروپا برای روزنامه ارسال شد که از نظر می‌گذرد.
۱- این شرکت اروپایی همواره با تلاش‌های بسیار، موفق به اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح اروپایی برای ارائه خدمات مستقیم به پروژه‌های مختلف مشتریان ایرانی خود مانند شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر و شرکت ملی صنایع مس ایران شده است.
۲- معمولا وقتی پیمانکاری در اجرای تعهدات قراردادی با تاخیرات طولانی مواجه می‌شود، از پروژه خلع ید شده و کار به نفر دوم واگذار می‌شود که این امر در پروژه گندله‌سازی سنگان محقق نشده است.
۳- شاخه آلمانی شرکت Outotec آمادگی لازم برای احداث واحدهای گندله‌سازی با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال در ایران را دارد.
۴- هرگز تقاضایی برای گشایش LC از سوی شاخه آلمانی شرکت Outotec مطرح نشده است.
۵- این شرکت همواره در ایران فعال بوده و حتی در دوره تحریم‌ها بیشترین حجم کار خود را در ایران داشته است و پروژه‌های اجرایی این مجموعه گواه این ادعا است.
۶- Outotec مرجع صادرکننده ضمانت‌نامه بانکی نبوده و در این مورد بانک‌های اروپایی براساس سیاست‌های خود از ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی در رابطه با بازار ایران خودداری می‌کنند. به هر حال شرکت Outotec با ارائه ضمانت‌نامه شرکتی این موضوع را در پروژه‌های خود پوشش داده است.
۷- Outotec تنها متذکر شده است که قرارداد جامعی برای تامین بسته تجهیزات اصلی فرآیند گندله‌سازی، مطابق با اسناد مناقصه وجود ندارد.