گروه بنگاه‌ها- دستاوردهای نوین گروه سارایه اسپانیا از سوی کارشناسان مربوطه در عصر دومین روز از برگزاری چهارمین همایش صنعت فولاد معدن ایران تحت عنوان کارگاه آموزشی در سالن عطار مرکز همایش‌های صدا و سیما ارائه خواهد شد.
شرکت «سارایه» در جریان کنفرانس ISMC۲۰۱۴ تهران که تحت عنوان «بازار فولاد در ایران ۲۰۱۴» برگزار می شود،
تازه‌ترین دستاورد فنی خود را که در تمامی اروپا نیز ثبت اختراع شده است، معرفی می‌نماید. این دستاورد مهم که سیستم Surfin خوانده می‌شود، با انجام بازرسی‌های دائمی، تولیدات و محصولات فولادی خود را از منظر عیوبی که در جریان تولید در سطوح پدید می‌آیند تحت کنترل دقیق قرار داده و کیفیت کالا را تا مرز صد در صد تضمین می‌کند. بزرگترین مزیت این دستاورد نوین این است که کنترل تولید در جریان تولید محصول انجام می‌شود و نه در خاتمه آن.
غالبا در خط تولید، چسبندگی زائده‌های فولادی موجود در محیط بر سطوح فولادی، وجود پارگی، بریدگی یا ترک در سطوح محصول به بروز عیوبی منتهی می‌شود که باعث ناراحتی و نارضایتی مشتریان و بازگرداندن محصول می‌شوند و دمای بسیار بالای یکهزار درجه سانتی‌گراد در خط تولید اجازه نمی‌دهد که عیوب اتفاق افتاده در همان حین وقوع کشف و رفع بشوند؛ اما سیستمی که شرکت «سارایه» در کنفرانس تهران ارائه می‌کند این قابلیت را دارد که بروز هرگونه عیب در همان بدو وقوع کشف و در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاحات لازم انجام پذیرد.
این فناوری با کاهش دادن میزان قابل توجهی از کالاهای مرجوعی، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بازگشت سریع سرمایه را به همراه دارد. همچنین موارد کاهش شکایات و نارضایتی‌های مشتریان بابت کالاهای مرجوعی و نیز تصحیح جریان تولید ازدیگر مزایای آن است. زیرا معمولا بروز عیوب در خط تولید ناشی از وجود یک اشتباه در کل فرآیند است که سیستم Surfin این امکان را به دست می‌دهد که این اشتباه را کاملا بشناسد و اصلاحات لازم در فرآیند صورت گیرد تا دیگر تکرار نشود. بنابراین از این نظر که دیگر کالای معیوب در اختیار مشتریان و مصرف کنندگان نهایی قرار نمی گیرد ، اطمینان بخشی و رضایت خاطر آنان در واقع بزرگترین دستاورد این تکنولوژی بسیار پیشرفته است.
این فناوری نوین «شرکت سارایه» با استفاده از تکنولوژی لیزر و تاباندن نور و تحلیل تصاویر به دست آمده ظرف فقط سه ثانیه، بروز عیب در محصولات فولادی را گزارش می‌دهد تا خط تولید در رفع آن اقدام کند.
کنفرانس فنی شرکت «سارایه» در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری و با حضور مدیران، کارشناسان و متخصصان این شرکت بزرگ بین‌المللی که معتقد است جهانی عمل می‌کند اما نگاهی داخلی به فعالیت‌های خود در ایران و به خصوص به تولیدکنندگان فولاد در کشوردارد و همچنین مهم‌ترین مصرف‌کنندگان صنایع فولاد در کشور، در تهران و در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان جهت اطلاعات بیشتر با شماره ۸۷۷۶۲۴۳۰ تماس حاصل کرده یا به وب سایت http//events.den.ir مراجعه کنند.