ایسنا: آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد: حمله گروهک تروریستی داعش به عراق در کوتاه مدت بر تولید نفت این کشور تاثیری ندارد. به نقل از خبرگزاری فرانسه، اما این مساله در کنار افزایش زودهنگام و بی‌سابقه تقاضای جهانی نفت در سال ۲۰۱۴ به افزایش قیمت منجر شده است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه ژوئن خود تاکید کرد: هرچند تحولات اخیر عراق باعث نگرانی‌هایی شده است، اما تا زمانی که این مناقشه گسترش نیافته این تحولات نمی‌تواند خطری فوری برای تولید نفت عراق به وجود آورد. در این گزارش پیش‌بینی شده که تقاضای جهانی نفت امسال به ۹۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به اینکه عراق بیش از ۱۱ درصد ذخایر نفت خام جهان را در اختیار دارد، افزود: عراق به عنوان دومین تولید کننده نفت اوپک روزانه بیش از ۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کند. این آژانس تاکید کرد: عراق طی ۳۰ سال گذشته پس از سپری کردن سه جنگ و ۱۲ سال تحریم، در حال حاضر به دومین تولید‌کننده سازمان کشورهای صادر‌کننده نفت (اوپک) تبدیل شده است. آژانس بین‌المللی انرژی افزود: عراق در ماه مه ۲۰۱۴ میلادی، روزانه سه میلیون و۳۷۰ هزار بشکه نفت تولید کرد، در حالی که این رقم در ماه آوریل روزانه سه میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه بود.

آمارها حاکی از این است که عراق در ماه مه روزانه دو میلیون و ۵۸۰ هزار بشکه نفت خام صادر کرده که درآمد حاصل از آن هشت میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار شده است.