مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از برگزاری مناقصه برای واگذاری احداث کارخانه گندله‌سازی به پیمانکاران واجد شرایط خبر داد. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مرتضی آقاجانی با بیان این مطلب اظهار کرد: شرکت فولاد هرمزگان با هدف تامین مواد اولیه این مجتمع، برنامه احداث کارخانه ۵ میلیون تنی گندله‌سازی را در دستور کار خود قرار داده و طراحی، تامین و اجرای آن را طی مناقصه‌ای به‌صورت EPCF (مهندسی، تدارکات، اجرا و سرمایه‌گذاری) به پیمانکاران واجد شرایط و با تجربه واگذار می‌کند.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری مورد نظر برای احداث این کارخانه حدود ۱۵۰ میلیون یورو است و این برنامه در ۲ فاز ۲.۵ میلیون تنی اجرایی خواهد شد که البته در صورت توانایی مالی پیمانکار، امکان احداث همزمان هر ۲ فاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به افزایش ۲ برابری ظرفیت تولید این مجتمع تا ۳ سال آینده گفت: ظرفیت کنونی این مجتمع، تولید ۱.۵ میلیون تن تختال فولادی است که تا سال ۹۶ به ۳ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند و با احداث کارخانه ۵ میلیون تنی گندله‌سازی، نیاز مجتمع به این ماده اولیه رفع می‌شود.

وی ادامه داد: با تکمیل واحدهای توسعه و احداث کارخانه گندله‌سازی، میزان اشتغال مستقیم این شرکت به حدود ۶ هزار نفر می‌رسد. همچنین برنامه آتی این شرکت، دستیابی به ظرفیت ۶ میلیون تنی است که در صورت فراهم شدن شرایط، این برنامه تا ۶ سال آینده محقق خواهد شد.

شرکت فولاد هرمزگان از جمله شرکت‌های فعال در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است که حدود ۱۵۰ هکتار از این منطقه را به خود اختصاص داده و برای احداث کارخانه گندله‌سازی مذکور ۱۰ هکتار زمین درخواست شده است. همچنین برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نیز ۳۰۰ هکتار تقاضا شده است.

بنا بر این گزارش، شرکت‌های توانمند و علاقه‌مند داخلی و خارجی، برای اطلاع از شرایط مناقصه، مدارک درخواستی و زمان ارسال مدارک، می‌توانند به سایت مجتمع فولاد هرمزگان

(http://www.hosco.ir/fa) مراجعه کنند.