صادرات فولاد آلیاژی به اروپا افزایش یافت

میزان تولید محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران طی ۶ ماه نخست امسال، ۱۷ درصد رشد یافت. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت فولاد آلیاژی ایران از ابتدای فروردین تا پایان شهریور جاری، ۲۲۵ هزار تن فولاد خام از انواع عملیات حرارت پذیر، سخت شونده سطحی، میکرو آلیاژ، فنر، ابزار سردکار، ابزار گرم کار،‌ بلبرینگ، خوش تراش، ضد زنگ دما بالا و صنعتی تولید کرد. این در حالی است که میزان تولید این محصولات در مدت مشابه سال ۹۲، ۱۹۳ هزار تن بود. افزون بر این در مدت یاد شده، ۱۹۲ هزار تن از محصولات شرکت فولاد آلیاژی ایران به ارزش ۴۱۱ میلیارد تومان به بازارهای مختلف مصرف عرضه شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی بیش از ۳۲درصد و از لحاظ ارزشی نیز ۳۴ درصد رشد داشته است.

محصولات این شرکت به‌عنوان مواد اولیه صنایع مختلف کشور از جمله خودروسازی، ماشین سازی، ابزارسازی و همچنین در ساخت تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، ریلی و ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بخشی از محصولات تولیدی این شرکت (حدود ۷۹۰۰ تن) طی ۶ ماه اخیر، به کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا، امارات، ترکیه، بلژیک، قطر، لهستان، کره جنوبی، ارمنستان، ترکمنستان، مصر و افغانستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۹۲، معادل ۷ درصد رشد داشته است.

بنا بر این گزارش، شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال جاری حد نصاب‌های ماهانه را در بخش‌های مختلف شامل تحویل محصول فولادسازی، تولید کارخانه نورد سبک، فروش محصولات، ذوب، تولید مذاب و عملیات حرارتی به ثبت رساند.