مشکل فولاد هرمزگان در تامین گندله

گروه بنگاه‌های اقتصادی: فولاد هرمزگان که در مجاورت خلیج فارس احداث شده در هفت ماهه نخست سال جاری بیش از ۲۲۰ هزار تن صادرات داشته است.

به گزارش فارس، فردوس امیری توسلی با اشاره به بهره‌برداری رسمی از این کارخانه در دی‌ماه سال ۹۰، گفت: این کارخانه با تلاش طی ۳ سال از بهره‌برداری آن به سرعت جایگاه خود را در تولید فولاد کشور پیدا کرده است؛ به‌گونه‌ای‌که در سال گذشته ۵/۷ درصد تولید فولاد کشور را به‌عهده داشت.

وی ظرفیت این کارخانه را ۵/۱ میلیون تن تختال در سال اعلام کرد و از اجرای طرح توسعه این کارخانه در فاز نخست به سه میلیون تن خبر داد. توسلی تولید عریض‌ترین تختال کشور با عرض دو متر، بالاترین سرعت ریخته‌گری تختال در کشور ۶/۱ متر بر دقیقه، استفاده از پیشرفته‌ترین سیستم کنترل آلودگی و تولید سنگین‌ترین تختال کشور به وزن ۴۶ تن را از جمله ویژگی‌های پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور برشمرد.

وی در ادامه با توجه به منابع و معادن خدادادی که در کشور وجود دارد، به عدم‌تخصیص صحیح استفاده از منابع اشاره کرد و مهم‌ترین دغدغه چهارمین کارخانه فولاد کشور را عدم تامین گندله عنوان کرد. وی بر این اساس پیشنهاد کرد بخشی از معادن سنگ‌آهن کشور به کارخانه‌های فولاد تخصیص یابد.